روحانی به کرزی: کشورهای فارسی‏‎زبان روابط خود را بیش‌ از پیش گسترش دهند

- ۱۴ اسد ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی شام روز یک‎‏شنبه با دکتر حسن روحانی رییس‎جمهوری ایران در تهران دیدار و گفت‎وگو کرد.
رییس‌جمهوری ایران در دیدار با حامد کرزی، بر اهمیت گُسترش و ارتقای سطح روابط و مناسبات میان کشورهای فارسی زبان تأکید کرد.
دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در این دیدار ضمن تشکر از حضور حامد کرزی در ایران برای شرکت در مراسم تحلیف اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و افغانستان سوابق، اشتراکات و ظرفیت‌های فراوانی دارند که باید از آنها در جهت توسعه و تعمیق روابط دوجانبه استفادۀ حداکثری کنند.
رییس‌جمهور ایران با اشاره به اینکه باید در فرصت‌های دیگری دیدارهای مفصلی میان مسوولان ایران و افغانستان جهت بررسی همکاری‌های پیش روی دو دولت و ملت برگزار شود، گفت: کشورهای فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان می‌توانند همکاری‌های خود در بخش‌های مختلف را بیش از پیش گسترش دهند.
رییس جمهور کرزی نیز در این دیدار با تبریک انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس‌جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد تا دوران دولت جدید زمینه‌ساز ترقی و پیشرفت روزافزون ایران شود.
وی همچنین با تقدیر از حمایت‌ و پشتیبانی‌ ایران از دولت و ملت افغانستان تصریح کرد: دولت و ملت ایران همواره با درک مسایل افغانستان آغوش خود را به روی مردم این کشور گشوده‌اند.
رییس جمهور کرزی به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری ایران که عصر یکشنبه برگزار شد، به ایران سفر کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.