حامد کرزی: هیچ کشوری حق ندارد بدون موافقت به افغانستان عسکر بفرستد

- ۱۰ سنبله ۱۳۹۲

حکومت افغانستان در ارتباط به ورود سربازان مربوط به کشورهای اوکراین، مونتینیگرو و کرویشا در چوکات نیروهای آیساف به افغانستان به شدت عکسل العمل نشان داده است.
این مساله روز یکشنبه در جلسۀ شورای امنیت ملی افغانستان به بحث گرفته شده و رییس جمهور کرزی این کار را عمل خود سرانه عنوان کرده است.
ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌یی گفته است، در نشست شورای امنیت ملی فیصله شد که هیچ کشور حق ندارد که بدون مشوره با حکومت افغانستان عساکر شان را در چوکات آیساف وارد این کشور نماید.
هرچند در این اعلامیه مطبوعاتی در مورد شمار دقیق سربازانی که تازه در چوکات آیساف وارد افغانستان شده اند، چیزی گفته نشده، اما به اساس گزارش‌ها هفتۀ گذشته کروشیا بیش یکصد و پنجاه سربازش را در چوکات آیساف به افغانستان فرستاده است.
از سربازانی اوکراین و مونتینیگرو که تازه وارد افغانستان شده اند تاکنون معلومات در دست نیست.
کروشیا یکی از کشورهای است که به تازه‌گی عضویت اتحادیه اروپا را بدست آورده است.
تاکنون مقام‌های آیساف در ارتباط به این اظهارات حکومت افغانستان تبصره نکرده اند.
در جلسه شورای وزیران در کنار این مساله، روی تامین امنیت انتخابات، و امنیت شاه راه کابل – هرات و مساله استعمال سلاح کیمیاوی در سوریه که منجر به کشته شدن صدها تن غیر نظامی در آن کشور شده، نیز بحث صورت گرفته است.
شورای امنیت افغانستان استفاده از سلاح کیمیاوی در سوریه را به شدت تقبح کرده و آن را جنایت جنگی دانسته است.
به اساس گزارش ها در حال حاضر نزدیک به سه هزار افغان در سوریه کشوری که هم اکنون دوچار درگیری های داخلی است، به سر می برند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.