داکتر عبدالله: تعویق زمان برگزاری انتخابات پذیرفتنی نیست

- ۱۲ سنبله ۱۳۹۲

رییس ایتلاف ملی افغانستان می‌گوید که انتخابات هیچ بدیلی ندارد و حکومت باید زمینۀ برگزاری یک انتخابات شفاف و دموکراتیک را فراهم سازد.
داکتر عبدالله عبدالله که در مراسم پیوستن «جبهۀ صلح و فلاح» به ایتلاف ملی سخن می‎زد، گفت که نشست‎‏هایی در ارگ به منظور تأخیر در برگزاری انتخابات برگزار می‎شود، اما این نشست‏ها فایده‎یی ندارد، زیرا مردم خواهان برگزاری انتخابات هستند.
این درحالی است که روز گذشته شماری از مردم در کابل، خواهان به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات ریاست‎جمهوری تا سال ۲۰۱۸ شده‎اند.
اما داکتر عبدالله می‎گوید که در هر صورتی انتخابات برگزارشدنی است و این خواست مردم افغانستان و جامعۀ جهانی می‌باشد.
رهبر ایتلاف ملی از مداخلۀ حکومت در پروسۀ انتخابات ابراز نگرانی کرد و گفت که ما با توجه به انتخابات ریاست‎جمهوری گذشته، نگران هستیم که حکومت یک فرد ضعیف را در انتخابات پیش کند و از تمامی مسوولان حکومتی بخواهد که برای پیروزی او تقلب کنند.
او هشدار داد، اگر مسوولان حکومتی باردیگر دست به تقلب در انتخابات بزنند، این در واقع پیامی برای بربادی افغانستان خواهد بود.
رهبر ایتلاف ملی گفت که حکومت باید در پروسۀ انتخابات مسوولیت‏های خود را درک کند، این درحالی است که تا اکنون مسوولان حکومتی به مسوولیت‎های‌شان نپرداخته‌اند.
او افزود که یگانه راه بیرون رفت از چالش‌ها در افغانستان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در وقت معین آن است.
داکتر عبدالله بیان داشت که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار نگردد، افغانستان بی‎سرنوشت خواهد شد. او با اشاره به مسوولیت‌های حکومت در بخش تأمین امنیت از رییس‎جمهور کرزی خواست تا نگذارد مقام‌های حکومتی در مبارزات و موضوعات مربوط به انتخابات دخالت کنند.
داکتر عبدالله با اشاره به اتحاد انتخاباتی افغانستان گفت، شماری‎ها که اصلاً ریشه‎یی در میان مردم ندارند، حرکت و اتحاد ملی رهبران سیاسی را خواستند جنبۀ قومی و منطقه‎یی بدهند؛ درحالی که این یک حرکت ملی و یک تصمیم ملی بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.