هفت اشتباه مرگبار داوری در اروپا

- ۰۶ میزان ۱۳۹۲

یورو اسپورت پس از اشتباه داور دیدار رئال مادرید با الچه در گزارشی از هفت اشتباه مرگبار داوری پرده برداشت.
رئال مادرید در هفته‌ ششم رقابت‌های لیگا در حالی برابر میزبانش الچه به پیروزی رسید که داور مسابقه در دقایق پایانی یک ضربه پنالتی مشکوک برای کهکشانی‌ها گرفت؛ پنالتی که اعتراض زیادی را به دنبال داشت و حتی باعث شد تا فدراسیون فوتبال اسپانیا داور این دیدار را تا اطلاع ثانوی از قضاوت ممنوع کند.
در دقایق پایانی این دیدار در حالی که دو تیم یک بر یک مساوی بودند، داور حرکت مدافع الچه بر روی پپه را پنالتی اعلام کرد. این در حالی بود که صحنه آهسته نشان می‌داد که این پپه بود که بر روی مدافع حریف خطا کرد.
اشتباه مسلم داور این دیدار باعث شد تا یورو اسپورت در گزارشی از هفت اشتباه مرگبار داوری که بعضی از تیم‌ها را خوشحال و بعضی دیگر را نابود کرد، پرده بردارد.
۱- منچستر یونایتد – رئال مادرید
در دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در حالی که دیدار رئال مادرید با منچستر یونایتد با تساوی بدون گل دنبال می‌شد داور ترکیه‌ای بازی با سختگیری هرچه تمامتر لوئیس نانی هافبک پرتغالی شیاطین سرخ را از زمین اخراج کرد. این در حالی بود که تصاویر تلویزیونی نشان می داد که حرکت نانی اصلا عمدی نبوده است. پس از اخراج نانی مورینیو سرمربی رئال مادرید لوکا مودریچ را به بازی فرستاد و این هافبک کروات شش دقیقه بعد از ورودش به بازی گل نخست را به ثمر رساند. در نهایت رئال موفق شد با نتیجه دو بر یک منچستر یونایتد را از پیش رو بردارد و به مرحله بعد صعود کند.
۲-رئال مادرید –بارسلونا
در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۰ در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا داور مسابقه ولفگانگ اشتارک آلمانی، پپه مدافع رئال مادرید را به خاطر خطا بر روی دنی آلوس از بازی اخراج کرد که این اعتراض شدید ژوزه مورینیو را به دنبال داشت البته حق با آقای خاص بود چرا که تصاویر تلویزیونی نشان می داد که پپه اصلاً با آلوس برخورد نکرد و مدافع برزیلی بارسلونا داور را فریب داد. پس از اخراج پپه، لیونل مسی دو گل به ثمر رساند تا بارسلونا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد و به فینال صعود کند و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد.
۳- چلسی –بارسلونا
در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا توم هینینگ داور نروژی این دیدار خشم هواداران چلسی را برانگیخت چرا که دو پنالتی مسلم را برای چلسی نگرفت. این دیدار در حالی که با یک گل به سود چلسی در حال تمام شدن بود در نهایت با گل دقایق پایانی اینیستا با تساوی یک بر یک به پایان رسید و با توجه به تساوی دو تیم در دیدار رفت در نوکمپ این بارسلونا بود که به لطف گل زده در خانه حریف به مرحله بعد راه یافت. بارسلونا در فینال هم منچستر یونایتد را با دو گل شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.
۴- بارسلونا- اینتر
در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ اینتر برای رویارویی با بارسلونا به نوکمپ رفت. فرانک دی بلیکر بلژیکی داور این دیدار تیاگو موتا هافبک اینتر را در دقیقه ۲۸ به خاطر خطای عمدی بر روی بوسکتس از بازی اخراج کرد این در حالی بود که تصاویر تلویزیونی نشان می داد که بوسکتس هافبک بارسلونا تمارض کرده است و خطای موتا اصلا عمدی نبود. البته اینتر در مجموع دو بازی رفت و برگشت بارسلونا را از پیش‌رو برداشت و در نهایت جام قهرمانی را با ژوزه مورینیو بالای سر برد.
۵- رئال مادرید- بارسلونا
هیگواین دروازه ویکتور والدس را در رقابت‌های لیگا باز کرد اما داور این گل را به خاطر خطای رونالدو بر روی ماسکرانو مردود اعلام کرد. تصاویر تلویزیونی نشان داد که گل هیگواین کاملا درست بوده است چرا که رونالدو در آن صحنه اصلا مرتکب اشتباه نشد. در این دیدار رئال مادرید با نتیجه دو بر صفر بازی را واگذار کرد این در حالی بود که چنانچه گل هیگواین قبول می شد رئال به بازی برمی‌گشت و احتمال داشت که نتیجه دیگری رقم خورد.
۶- بایرن مونیخ- بارسلونا
در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل قبل، ویکتور کاسای مجارستانی عملکرد بسیار ضعیفی داشت. او گل گومز در دقیقه ۴۹ را در حالی که آفساید او محرز بود درست اعلام کرد تا بایرن دو بر صفر پیش افتاد. این تنها اشتباه داور مجارستانی این دیدار نبود. او گل دقیقه ۷۳ آرین روبن را هم درست اعلام کرد این درحالی بود که خطای مولر بر روی آلبا کاملا هویدا بود. شب بد کاسای به این دو اشتباه مرگ بار منتهی نشد. او همچنین در این دیدار دو پنالتی را هم برای بارسلونا نگرفت تا آبی-اناریها با شکست سنگین چهار بر صفر زمین را ترک کنند و در نهایت از صعود به فینال بازمانند.
۷- یوونتوس-میلان
در هفته بیست و پنجم رقابت‌های سری A در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ در حالی که جدال دو تیم یوونتوس با میلان با تساوی یک بر یک به پایان رسید داور بازی گل سولی مونتاری به بوفون را به بهانه آفساید مردود اعلام کرد. این درحالی بود که این گل کاملا درست بود. رسانه های ایتالیایی بعد از این افتضاح داوری به شدت از داور انتقاد کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.