بسم‌الله شیر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: ملت ما به یک «شیر» نیاز دارد

- ۱۶ میزان ۱۳۹۲


بسم‌الله شیر یکتن از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان می‌گوید که من ظرفیت بنده‌گی خداوند را در وجود خود می‌بینم و بر همین اساس خود را نامزد انتخابات پیش‌رو کرده‌ام.
او در مصاحبه‎یی با روزنامۀ ماندگار افزود که مردم افغانستان مظلوم قرار گرفته‌اند و «شیر»های خود را گُم کرده‌اند و انتخابات پیش‌رو می‌تواند برای مردم کمک کند تا این گُم شده‌یی خود را دریابند.
بسم‌الله شیر در پاسخ به این پرسش که برنامۀ تان برای حکومت آیندۀ افغانستان چیست؟ گفت: «هر زعیمی که مانند پدر در قبال مردم سرزمین خود باشد، همیشه خیر و فلاح فرزندان خود را می‌خواهد، من عدالت و حکومت‌داری خوب را تأمین خواهم کرد تا حق به حق‌دار برسد، و هیچ‌گاهی قانون را قربانی مصلحت نخواهم کرد.»
او همچنان افزود: افغانستان کتابی است که همه آن را خوانده‌اند و مشکلات آن را می‌دانند و یک رییس‌جمهور می‌تواند یک مدیر خوب و پدر معنوی برای مردم باشد و من در بخش‌های مختلف برنامه‌های دراز مدت و کوتاه مدت دارم.
آقای شیر همچنان می‌گوید که حکومت‌ِ کنونی در دوازده سال گذشته، آبروی ما را در جهان ریخته است.
او همچنان افزود، من می‌خواهم غرور، شهامت و تاریخ پنج هزار سالۀ کشور را دوباره بازسازی کنم.
این کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، مردم ما در اقشار مختلف جامعۀ مان رنج دیده‌اند و سزاوار این هستند تا از این مشکلات و مصیبت‌ها نجات یابند.
او با انتقاد از برخی سیاست مداران افزود: « مردم باید رأی خود را به کسی بدهند که او غیرت و شهامت داشته باشد و این ملت دنبال گُم شدۀ خود می‌گشتند و انشاالله آن را در انتخابات آینده می‌یابند.»
او همچنان افزود عملکردهای را که من انجام می‌دهم مردم ما خواستار آن هستند و برای من رأی خواهند داد.
او در جواب به پرسشی که اگر در آینده ایتلاف‌هایی به میان آید با چه کسی کنار خواهی آمد؟ گفت: من با کسی کنار خواهم آمد که در حکومتِ فساد شریک نبوده باشد و نسبت به من پاک‌تر و خدمت‌گذار تر باشد و در حرکت من مصلحتی وجود ندارد.
آقای شیر همچنان افزود که اگر در انتخابات برنده شود، در قانون انتخابات و قانون اساسی تغییراتی را می‌آورد تا همۀ کسانی که نخبه هستند و غیرت و شهامت دارند، خود را کاندیدا نمایند و مصارف کار زارهای انتخاباتی آن‌ها را حکومت بپردازد.
آقای شیر از مردم می‌خواهد کسی را انتخاب کنند که دروغ نگفته باشد و همیشه از منافع ملی مردم صحبت کرده باشد، امین بوده، به پنج وقت نماز خود پابند باشد و در هر جایی که می‌نشیند اول از خدا صحبت کند و بتواند حکومتی را بیاورد که در آن شریعت خدا تطبیق شود.
او همچنان افزود، ملت ما به یک «شیر» نیاز دارد و فریب کاران در میان مردم جایگاهی ندارند.
زنده‎گی نامه:
بسم‌الله شیر ۴۹ سال پیش از این، در قندوز به دنیا آمده و سال‌های زیادی مشغول کارهای بازرگانی بوده است. این نامزد انتخابات در سال ۱۳۵۸ به امریکا رفت، شانزده سال در این کشور بود و شهروند امریکا شد؛ اما در انتخابات پیشین افغانستان با تحویل دادن شناسنامۀ خود به سفارت امریکا، شهروندی امریکایی خود را لغو کرد.
او داکتر عبدالکریم و سلطان حمید را به حیث معاونین خود انتخاب کرده است و آوردن عدالت، از بین بردن فساد و آوردن غرور گُم شدۀ مردم، شعارِ انتخاباتی‌اش می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.