دوشنبه، کابل و اسلام‎آباد توافقنامۀ مشترک حمل و نقل امضا می‌کنند

گزارشگر:23 قوس 1392 - ۲۲ قوس ۱۳۹۲

mandegarمقامات وزارت‌ امور خارجه تاجیکستان و افغانستان ضمن گفت‌وگو در مورد طرح توافقنامه حمل و نقل، خواستار تسریع در روند امضای آن با کشور پاکستان شدند.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه تاجیکستان در بیانیه‌یی افزود: نظام‌الدین زاهداف و ارشاد احمدی معاونان وزیر امور خارجه تاجیکستان و افغانستان در حاشیۀ اجلاس شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) در مورد طرح توافقنامه حمل و نقل با پاکستان گفت‌وگو کردند.
بر اساس این بیانیه، دیدار زاهداف و احمدی در حاشیۀ اجلاس شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در شهر کونکاری پایتخت «گینه» برگزار شد و طرفین در مورد گسترش روابط و تسریع در روند آماده‌سازی توافقنامه سه جانبه حمل‌ و نقل بین تاجیکستان، افغانستان و پاکستان بحث و گفت‌وگو کردند.
بیانیه می‌افزاید: کارشناسان سه کشور در آینده‌یی نزدیک در مورد این توافقنامه دیدگاه‌های خود را ارایه خواهند کرد.
از سوی دیگر، معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان در پایان چهلمین جلسه وزاری خارجه شورای سازمان کنفرانس اسلامی در دیدار با ایاد مدنی دبیر کل این سازمان، ابراز امیدواری کرد که سازمان همکاری‌های اسلامی تحت رهبری مدنی بتواند برای حل مشکلات امت اسلامی گام‌های موثرتری بردارد.
بر اساس این بیانیه، دیپلمات تاجیک در دیدار با مدنی خواستار تقویت روابط تاجیکستان و این سازمان شد همچنین دبیر کل جدید سازمان کنفرانس اسلامی وعده داد: برای اجرای طرح‌های منطقه‌یی موجود در نقشه راه که برای تاجیکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی اهمیت دارد بطور مشترک تلاش کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.