دادستانی کل: جنرال طاقت و مدیر روزنامه انصار را بازداشت کرده‎ایم

گزارشگر:23 قوس 1392 - ۲۲ قوس ۱۳۹۲

mandegarجنرال واحد طاقت به دلیل دامن زدن به تعصبات قومی و زبانی، از سوی دادستانی کل افغانستان بازداشت شده است.
رحمت الله نظرى، معاون دادستانی‌کل ضمن تأیید خبر بازداشت جنرال طاقت از دستگیری جواد سرورى مدیر مسوول روزنامۀ انصار نیز خبر داده است.
رحمت الله نظرى در گفت‌وگو با خبرگزاری پژواک در مورد علت دستگیرى این دوتن معلومات نداد؛ اما گفت که دوسیۀ آن‌ها به یکى از بخش‌هاى ریاست تحقیق دادستانی کل محول گردیده است.
اما حفیظ الله حفیظ، رییس دادستانی مدنى و حقوق عامۀ دادستانی کل گفت که جنرال طاقت به ارتباط تفرقه افگنى میان اقوام بازداشت شده است.
وى افزود: «ما مدارک کافى در اختیار خود داشتیم و به دادستان کل پیشنهاد کردیم و جنرال طاقت بر اساس همین پیشنهاد دستگیر شده است.»
پیش از این بی بی سی فارسی به نقل از سخنگوی دادستانی کل، از فراخواندن اسماعیل یون، عبدالواحد طاقت و بسم‌الله افغانمل به اتهام تفرقه افگنی به این نهاد خبر داده بود.
این درحالى است که اخیراً صد ها تن با برپایى تظاهرات در کابل، خواهان به محاکمه کشاندن کسانی شدند که تفرقه و تعصب را دامن می‌زنند . معترضین از جنرال طاقت به حیث یکى از آنها نام برده بودند.
اما عبدالواحد طاقت، یکى از کارشناسان نظامى وجنرال بازنشستۀ امنیت ملى رژیم داکتر نجیب الله از گفته هایش معذرت خواسته است.
او هفته گذشته از طریق تلویزیون ژوندون یک قوم را مالک اصلی افغانستان تلقی نمود و به اقوام دیگر توهین و اهانت کرد و گفت که این‌ها نا خلف بوده وساکنان اصلی این سرزمین نمی‌باشند.
گفتنى است که رییس‌جمهور حامد کرزی به تازه‌گى از برخى رسانه‌ها و اشخاص بخاطر دامن زدن تعصبات زبانى وقومى به شدت انتقاد نموده، گفته است که چنین تعصبات از بیرون براى تخریب وحدت ملى صورت میگیرد وباید قانون به تمام قوت و خشونتش در برابر آنها تطبیق شود.
وى با ذکر این‌که بعضى اوقات، برخى از رسانه‌ها قصداً می‌خواهند که با دامن زدن تعصبات قومى و زبانى وحدت ملى را تخریب کنند، از رسانه‌هاى خبرى خواست که از همین حالا به چنین تعصبات دامن نزنند و براى تحکیم وحدت ملى کار کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.