جادۀ کنر- نورستان باز شد

گزارشگر:26 قوس 1392 - ۲۶ قوس ۱۳۹۲

mandegarوزارت داخله افغانستان اعلام کرده که با بیرون راندن افراد مسلح وابسته به گروه طالبان از ولسوالی «چپه‌دره» در ولایت شرقی کنر، جاده کنر- نورستان باز شده است.
این مسیر در چند سال گذشته به دلیل حضور طالبان در این منطقه ناآرام، به روی ترافیک مسدود بود و حالا رفت و آمد بین ولایت‌های کنر و نورستان آغاز شده است.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله به بی‌بی‌سی گفت که عملیات نظامی برای بیرون راندن شورشیان از منطقه، هفته گذشته آغاز شده بود.
آقای صدیقی افزود که در این عملیات نیروهای پلیس و ارتش شرکت داشتند و در جریان عملیات به شورشیان تلفات «سنگینی» وارد شده است.
سخنگوی وزارت داخله گفت: «سه نفر از پولیس ملی و ارتش زخمی شدند. دهها تن از طالبان کشته شدند، اما شمار دقیق آنها را نیروهای امنیتی ندارند. تعداد دیگری از آنها هم زخمی شده‌اند.»
او افزود که حالا نیروهای امنیتی در «چپه‌دره» مستقر شده‌اند تا از نفوذ شورشیان در آینده به این منطقه جلوگیری شود.
صدیق صدیقی گفت که رفت و آمد در مسیر کنر- نورستان در مدت درازی به دلیل «مزاحمت مخالفان» مختل بود و حالا این مشکل رفع شده است.
گروه طالبان هنوز به اظهارات سخنگوی وزارت داخله واکنشی نشان نداده است.
این مسیر برای تدارکات نیروهای امنیتی مستقر در ولایت نورستان و مردم این ولایت با اهمیت تلقی می‎شود. گفته می‌شود راه چند ولسوالی دیگر در این منطقه نیز به روی ترافیک باز شده است.
گروه‌های شورشی، از جمله طالبان، در مناطق شرقی افغانستان به ویژه کنر و نورستان از چند سال پیش حضور داشتند و درگیری آنها با نیروهای دولتی، این مناطق را ناامن کرده بود.
کنر و نورستان با پاکستان مرز مشترک دارند و مقام‌های افغان همواره گفته‌اند که شورشیان از این مرز رفت و آمد می‌کنند و این امر کنترل اوضاع را دشوار کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.