وزیر دفاع ایتالیا در هرات: آخرین پایگاه خویش را واگذار می‎کنیم

گزارشگر:4 جدی 1392 - ۰۳ جدی ۱۳۹۲

mandegar-1وزیر دفاع ایتالیا که در افغانستان به سر می‌برد، اعلام کرده است، آخرین پایگاه نیروهای ایتالیایی حاضر در افغانستان در هفته‌های آینده تحویل افغان‌ها خواهد شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا، ماریو مائورو وزیر دفاع ایتالیا، به منظور بیان تبریک سال نو میلادی به نیروهای نظامی این کشور در افغانستان، در هرات به سر می برد.
مائورو صبح روز گذشته در دیدار با نیرهای نظامی ایتالیایی، ضمن تبریک سال نو میلادی، از آنها تقدیر و تشکر کرده است.
در همین زمینه، گزارشگر شبکه از شیندند گزارش داد، من از شیندند در فاصله صدها کیلومتری از هرات برای شما گزارش می کنم. در حال حاضر وزیر دفاع (ایتالیا) در حال سخنرانی برای نیروهای ایتالیایی است. مائورو در حال ارائه توضیحاتی درباره دلایل تعهد ایتالیا در ماموریت‌های صلح است. ماموریت‌هایی که موجب کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای نظامی ایتالیا در افغانستان شده اند.
پنجاه و سه نظامی ایتالیایی طی این ده سال ماموریت، در افغانستان جان باخته اند. تعداد زیادی از نیروها نیز به منظور انجام دادن وظیفه های خود، زخمی شده اند.
گزارشگر شبکه در ادامه گزارش خود افزود، وزیر دفاع در حال ارائه توضیحاتی درباره آخرین پایگاه نیروهای نظامی ایتالیایی مستقر در افغانستان است. این پایگاه نیز در هفته‌های آتی به افغان‌ها واگذار خواهد شد. این پایگاه به نیروهای ارتش افغانستان واگذار خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.