هر روز مقابلِ آینه این سـوال‌ها را از خود بپرسید!

گزارشگر:2 دلو 1392 - ۰۱ دلو ۱۳۹۲

بخش نخست

mandegar-3تاکنون برای‌تان پیش آمده است جلوِ آینه بروید و با خود حرف بزنید؟ از خود سوال بپرسید و از نگاه دیگران خود را نگاه کنید؟ اگر نشده، به شما توصیه می‌کنیم این کار را یک بار هم که شده انجام دهید. جلو آینه، روبه‌روی خود بایستید و سوال‌هایی که در ادامه ذکر کرده‌ایم را از خود بپرسید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، تغییرات بیشتری در زنده‌گی خود ایجاد خواهید کرد.
با پاسخ این پرسش‌ها، همۀ تصمیمات و واکنش‌های شما به زنده‌گی در آن روز تغییر خواهد کرد.
۱ـ چه کسی در مراسم فاتحۀ من از همه بیشتر برایم گریه می‌کند؟
«گاه می‌اندیشم خبر مرگِ مرا با تو چه کس می‌گوید؟ آن زمان که خبر مرگ مرا از کسی می‌شنوی، روی تو را کاشکی می‌دیدم!»
در پاسخ به این سوال به افرادی می‌رسید که بیش از همه شما را دوست دارند و با صداقت به شما عشق می‌ورزند. بنابراین با آن‌ها صادق و مهربان‌تر باشید. این فکر باعث می‌شود که احساسات شما تغییر کنند.

۲ـ آیا به اندازۀ کافی در کنار افرادی که واقعاً دوستم دارند، هستم؟ زمان کافی به آن‌ها اختصاص می‌دهم؟
مطمین باشید که خیر. اما بدانید این افراد به دلیل علاقۀ زیادی که به شما دارند، احساس خوب و انرژی زیاد به شما می‌دهند. حتا باعث می‌شوند تا به خود نیز احساس خوبی داشته باشید.

۳ـ دوست دارم چه کسی در مراسم تدفینِ من بیش از همه گریه کند؟
افرادی که به ذهن شما می‌رسند، کسانی هستند که بیشتر مواقع آن‌ها را نادیده می‌گیرید. شما شاید مراقب یا نگرانِ آن‌ها باشید اما احتمالاً هرگز قدردانِ آن‌ها نبوده‌اید. از این قدرنشناس بودن دست بردارید!

۴ـ آیا از گفتن محل کارم به دیگران احساس افتخار می‌کنم؟
اگر این‌طور نیست، باید کم‌کم به دنبال یافتن شغل جدید برای خود باشید. مقام و منصبِ آدم‌ها گذرا و موقتی هستند. پول هم یک روز هست و یک روز نیست. اما غرورِ انسان‌ها چیزی است که همیشه بوده و همیشه هم خواهد بود.

۵ـ آیا شغل من طوری هست که دوست داشته باشم فرزندم راه مرا ادامه دهد؟
برخی مشاغل هستند که به دلیل مشکلات زیاد، انسان‌ها دوست ندارند فرزندان‌شان راه آن‌ها را ادامه دهند. دلیل آن نیز متفاوت است، سختی کار، ناامنی شغلی، حقوق کم، مشتری‌های غیرقابل تحمل و… . اگر مشغول کاری هستید که به فرزند خود توصیه می‌کنید هرگز آن را ادامه ندهد، چرا خودتان آن را انجام می‌دهید؟
بدون شک دوست دارید فرزند شما زنده‌گی آرام و بی‌دردسری داشته باشد. خود شما هم لایق این نعمت‌ها هستید. پس یا آن کار را ترک یا مشکلاتِ آن را برطرف کنید. همان‌طور که آیندۀ بهتری را برای فرزند خود می‌خواهید، برای خودتان هم آینده‌یی بهتر رقم بزنید.

۶ـ آیا احساساتِ امروزم با دیروزم فرق دارند؟
باید این‌طور باشد. باید هر روز احساساتِ متفاوت از دیروز خود داشته باشید. هر چه‌قدر هم که کم و کوچک، اما نباید امروز و دیروزِ شما یک‌شکل و یک‌گونه پیش بروند.

۷ـ آیا بیشتر از این‌که «بله» بگویم، «نه» می‌گویم؟
اگر این‌طور باشد، باید بدانید روزهای شما فرق چندانی با هم ندارند و این بسیار ناراحت‌کننده است. زیرا پس از مدتی انسان به روزمره‌گی می‌رسد و همه چیز به نظرش تکراری می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.