کمیسیون مشترک مرزی میان پاکستان و افغانستان فعال می‌شود

گزارشگر:23 دلو 1392 - ۲۲ دلو ۱۳۹۲

mandegar-3وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: پاکستان و افغانستان برای فعال‌سازی کمیسیون مشترک مرزی به منظور مدیریت هماهنگی‌های مرزی و جلوگیری از تردد غیرقانونی افراد در امتداد خط مرزی دو کشور به توافق رسیدند.
بر بنیاد خبرنامۀ وزارت خارجه پاکستان که روز گذشته منتشر شد، معاون ارشد وزیر داخلۀ افغانستان و قایم مقام وزارت داخلۀ پاکستان ریاست کمیسیون مشترک مرزی دو کشور را به عهده خواهند داشت.
در بیانیه با اشاره به دیدار روز گذشته میان شاهد خان قائم مقام وزارت داخلۀ پاکستان و جنرال ایوب سالنگی معاون وزیر داخلۀ افغانستان در کابل؛ آمده است: در طول این نشست، دو طرف مسایل مهم مدیریت مرزی، همکاری نزدیک به منظور ارایه تسهیلات در صدور روادید برای شهروندان پاکستان و افغانستان و همچنین استرداد زندانیان دو کشور توافقاتی کردند.
رسانه های پاکستانی به نقل از منابع رسمی و دیپلماتیک گزارش دادند: مقام‌های ارشد وزارت‌های داخلۀ پاکستان و افغانستان درباره وضعیت امنیتی انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در حمل۹۳ نیز گفت‌وگو کردند.
پیش تر محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان در دیدار با حامد کرزی رییس‌جمهوری افغانستان در کابل؛ نسبت به همکاری و کمک دولت اسلام آباد جهت برگزاری مسالمت‌آمیز انتخابات در افغانستان اطمینان داد.
شاهد خان قائم مقام وزارت داخلۀ پاکستان همچنین با عمر داوودزی وزیر داخلۀ افغانستان دیدار و به او اطمینان داد که وزارت داخلۀ این کشور به بطور جدی با وزارت داخلۀ پاکستان درخصوص اجرای توافقات صورت گرفته در دیدار مقامهای دو کشور همکاری می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.