ازدواج با همکار و هشـدارها

گزارشگر:17 حوت 1392 - ۱۶ حوت ۱۳۹۲

بخش دوم و پایانی

mnandegar-3۵ـ مرزهای‌تان را مشخص کنید
ازدواج با همکار می‏تواند تغییرات یا محدودیت‌هایی را در زنده‌گی مشترک برای طرفین ایجاد کند و باعث بروز برخی ملاحظات ‌شود که شاید تا پیش از ازدواج، اصلاً برای هیچ‌یک از طرفین مهم نبوده و حتا به آن توجه نمی‌کرده‌اند؛ مثلاً وقتی خانم یا آقایی می‌بیند همسرش ارتباط صمیمی با همکارش دارد و با او گرم ‌صحبت یا خنده است، ناراحت می‌شود؛ حال آن‌که همین فرد قبل از ازدواج دربارۀ نحوۀ ارتباط با همکارانِ آقا یا خانمِ خود حساسیتی نداشته است. از سوی دیگر، گاهی ساعت‌های طولانی در کنار هم بودن، باعث سردی و یک‌نواختی روابط می‌شود و نباید این مسأله را نادیده گرفت. تفاهم‌نداشتن بر سر یک مسأله و گاهی بحث‌کردن در مورد آن، در زنده‌گی هر زوجی اتفاق می‌افتد و نمی‌توان آن را انکار کرد. در چنین شرایطی ممکن است زوج همکار اختلاف‌نظر و قهر و دعواهای خود را به محل کار بکشند و این یعنی باخبر شدنِ تمام همکاران از مسایل زنده‌گی خصوصی آن‌ها. با وجود این، نباید فراموش کرد زن و شوهرهای همکاری هم هستند که این‌گونه رفتار نمی‌کنند. بنابراین قبل از ازدواج، مرز مشخصی بین زنده‌گی و کارتان تعیین کنید.
۶ـ محیط کار را میدان رقابت نکنید
یکی از دلایلی که گاهی باعث می‌شود کارِ یک زوجِ همکار به دفتر مشاوره بکشد، ارتقای شغلیِ یکی از طرفین در محیط کار است؛ موضوعی که در فلمی به نام «همسر» (ساختۀ مهدی فخیم‌زاده) به خوبی نمایش داده شده است: زن و شوهری که در شرکتی کار می‌کنند و رییس شرکت به جرم اختلاس دستگیر می‌شود. مرد هم که معاونتِ شرکت را به‌عهده دارد، مطمین است وی را به ریاست شرکت انتخاب خواهند کرد، ولی هیأت امنا همسر او را برمی‌گزیند. مرد که تحمل ریاست همسرش را ندارد، مشکلاتی در محل کار و در نتیجه خانواده به‌وجود می‌آورد.
علاوه بر این، اخراج یا تعدیلِ یکی از طرفین هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد. مثلاً ممکن است زنی که به دلیل تعدیل نیرو از شرکت بیرون آمده، عزمش را جزم کند که شوهرش هم از محیط کار بیرون بیاید؛ چون معتقد است محیط کار را به‌خوبی می‌شناسد و می‌داند چه کسانی در اطراف همسرش هستند و این‌که همسرش با زنان یا مردان شرکت ارتباط صمیمی‌یی دارد، او را ناراحت می‌کند. پس قبل از هر اقدامی، تمام جوانب را در نظر بگیرید و در خصوص این مسایل با طرف مقابل‌تان صحبت کنید.

۷ـ مراقب نگاه دیگران باشید
آدم‌های کنجکاو همه‌جا هستند. وجود این افراد فقط محدود به آشنایان و اطرافیان نمی‌شود و ممکن است در محیط کار هم همکارِ کنجکاوی داشته باشید که بخواهد سر از زنده‌گی‌تان دربیاورد. کنجکاوی‌هایی از این‌دست که: «شوهرت به‌تنهایی مخارج خانه را تأمین می‌کند یا این‌که تو هم مجبوری او را همراهی کنی»، «چرا اجازه می‌دهی همکاران خانم یا آقا همسرت را به اسمِ کوچک صدا ‌کنند» و… . پس مراقبِ رفتار و گفتارتان در محیط کار باشید و حساسیت‌های بی‌جا نشان ندهید؛ زیرا از هر نظر زیر ذره‌بینِ نگاه دیگر همکاران هستید.

منبع: سلامت‌نیـوز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.