وزیر داخله ایران: جامعه جهانی از برنامه‌های توسعه‌یی در افغانستان برای مبارزه با ‏مواد مخدر حمایت کند

گزارشگر:25 حوت 1392 - ۲۴ حوت ۱۳۹۲

mandegar-3وزیر داخله و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران از جامعۀ جهانی خواست تا با اتخاذ تصمیمات اثربخش از برنامه‌های توسعه‌یی و معیشت جایگزین در افغانستان برای مبارزه با معضل کشت و تولید در این کشور حمایت کند.
دکتر عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر که با شرکت مقامات عالی‌رتبه کشورهای جهان در مقر سازمان ملل در وین برگزار شده بود، با اشاره به گسترش تولید و توزیع مواد صنعتی و روانگردان‌ها و مواد ترکیبی گفت: اگر بر فعالیت باندهای جرایم سازمان‌یافته، گروه‌های خشونت‌گرای بهره‌مند از قاچاق را بیافزاییم، باید بپذیریم که در وضع نگران‌کننده‌یی قرار داریم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران همچنین در حاشیه برگزاری هفتمین نشست وزرای ابتکار سه جانبه در وین گفت: ایران، افغانستان و پاکستان برای تحکیم همکاری‌ها در زمینه مبارزه با موادمخدر مصمم هستند.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در نشست وزرای ابتکار سه جانبه هر سه کشور گزارش‌هایی از عملکرد خود ارایه کردند، افزود:
جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان تقاضا داشتند که جامعه جهانی به خصوص سازمان ملل همکاری‌های بیشتری در مبارزه با مواد مخدر انجام دهند و از نظر تجهیزات و تبادل اطلاعات همکاری داشته باشد.
وی اظهار داشت: سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان می‌توانند به‌عنوان کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارند با همکاری یکدیگر تلاش‌های خود را گسترش دهند و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
رحمانی‌فضلی ادامه داد: به جز مناسبات رسمی و قانونی که دارد پیگیری می‌شود، ما سه کشور اعتقاد راسخ داریم که باید تلاش‌هایمان بیشتر شود، چون آسیب‌های جانی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری در این منطقه در حال رخ دادن است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.