هند با نگرانی از فروش جنگ افزارهای امریکایی به پاکستان: این جنگ‌افزارها علیه ما استفاده می‌شود

گزارشگر:7 حمل 1393 - ۰۶ حمل ۱۳۹۳

هند نسبت به فروش سلاح‌های امریکایی باقی مانده در افغانستان به پاکستان ابراز نگرانی کرد.
وزارت امور خارجه هند به شدت نسبت به فروش سلاح‌های امریکایی به پاکستان اعتراض کرد و این درحالی است که مقامات دولت افغانستان نیز اعتراض خود را نسبت به این موضوع به اطلاع مقامات امریکایی رسانده‌اند.mnandegar-3
بر اساس این گزارش مقامات هندی تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا سلاح‌های امریکایی که پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان به جا می‌ماند به پاکستان فروخته نشود.
این اعتراضات و انتقادات در حالی است که واشنگتن و اسلام‌آباد به طور مخفیانه در این زمینه با یکدیگر به توافق رسیده‌اند و اعتراضات هند تأثیری بر این موضوع ندارد.
مقامات پاکستانی اعلام کرده‌اند که از امریکا به دنبال خرید ربات‌هایی هستند که برای خنثی کردن مین به کار می‌رود و سلاح مهلک و خطرناک از امریکا خریداری نمی‌کنند.
این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد لوازم دید در شب و خودروهای زرهی نیز جزو تجهیزات نظامی هستند که امریکایی‌ها قرار است به پاکستان بفروشند.
هند بارها اعتراض کرده که پاکستان تجهیزات نظامی به جا مانده در افغانستان را برای مبارزه با تروریسم به کار نمی‌برد بلکه از این تجهیزات علیه دهلی نو استفاده خواهد کرد.
چندی پیش رسانه‌های امریکایی خبر فروش تجهیزات مبارزه با تروریسم از جمله ربات‌هایی که برای خنثی کردن بمب‌های کنار جاده‌ای و مین به کار می‌روند را منتشر کردند که این موضوع با واکنش شدید هند مواجه شد.
یک مقام ارشد ارتش پاکستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها ابراز داشت: ممانعتی برای خرید سلاح‌های به جا مانده در افغانستان وجود ندارد و تنها اختلاف بر سر تعیین قیمت تجهیزات نظامی می‌باشد که ممکن است باعث فسخ قرارداد خرید این سلا‌ح‌ها شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.