اعـــلامیۀ مطبوعاتی کــنفرانس آجــندای ملی مورخ ۱۲ حمل ۱۳۹۳- کابل

گزارشگر:13 حمل 1393 - ۱۲ حمل ۱۳۹۳

مردم نجیب افغانستان!
کشور ما در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد؛ انتخاباتی که می‌تواند در تحکیم و گسترش دموکراسی، توسعۀ مشارکت و اعتمادسازی بیشتر، تأثیر عمیق و همه‌جانبه داشته باشد.
گذار مسالمت‌آمیز قدرت می‌تواند راه را برای پیشرفت، انکشاف، امنیت و ثبات، همگرایی و وفاق ملی بیشتر از پیش هموار کند.mnandegar-3
کنفرانس آجندای ملی با در ک حساسیت‌های سیاسی کنونی و عبور موفقیت آمیز از چالش‌ها و نابسامانی‌های موجود، تلاش می‌کند در روند گذار مسالمت‌آمیز قدرت و سلامت انتخابات، نقش فعال و سازنده داشته باشد و برای رسیدن به این اهداف متعالی، از نامزدان ریاست جمهوری، دانشمندان، علمای دین، روشنفکران و گروه‌ها و سازمان‌های فعال سیاسی و اجتماعی می‌خواهد نقش تاریخی خود را در شرایط حساس کنونیِ کشور از طریق انسجام و یکپارچه‌گی ملی ادا کنند.
مردم شریف کشور!
کنفرانس آجندای ملی به منظور اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامۀ مورخ ۸ دلو۱۳۹۲ نامزدان ریاست جمهوری که در کنفرانس بزرگ اجندای ملی با اشتراک نامزدان و جمع کثیری از نخبه‌گان فکری و سیاسی از سراسر افغانستان ـ در هوتل انترکانتینتال کابل ـ مورد تأیید قرار گرفت، به منظور تلاش در امر برگزاری انتخابات شفاف، صیانت، از آرای مردم و جست‌وجوی راهکارهای مناسب به هدف جلوگیری از بروز ناملایمات احتمالی در روند انتخابات، در نظر دارد که به‌زودی یک نهاد ملی مرکب از نماینده‌گان نامزدان ریاست جمهوری، نهادهای مدنی، نهادهای انتخاباتی و شخصیت‌های مستقل ملی ایجاد نماید. لذا هیأت رهبری کنفرانس آجندای ملی برای ایجاد چنین نهادی، مذاکرات خود را آغاز کرده است و بدین‌وسیله به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که کنفرانس آجندای ملی با تمام توان و صداقت می‌کوشد که برای سلامت انتخابات و پیامدهای آن، نقش فعال و سازنده ایفا نماید.
تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت سیاسی گسترده بر اساس شایسته‌سالاری، یکی دیگر از مفاد تفاهم‌نامه می‌باشد که به عنوان گزینه‌یی منطقی برای تأمین ثبات و رسیدن به صلح پایدار، مورد تأکید کنفرانس آجندای ملی قرار دارد.
باورمندیم که با تشکیل دولت وحدت ملی، رهبری خردمند و مدیریت جمعی، با روحیۀ تفاهم، همگرایی و اعتماد، گام‌های استواری را در راستای روند موفقیت‌آمیز انتقال سیاسی خواهیم برداشت.
و من الله التوفیق
هیأت رهبری کنفرانس آجندای ملی

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.