۱۰ راه برای برجسته بودن در مـحل ‌کار

- ۲۹ ثور ۱۳۹۳

بخش سوم و پایانی

mnandegar-3۷٫ یک کتاب‌خانه داشته باشید.
داشتن کتاب در محل ‌کار، نشانه هوش است. داشتن چند کتاب خوب، مخصوصاً در زمینه کاری‌تان، این تصور را در ذهن دیگران ایجاد می‌کند که سعی در ارتقای کاری خود دارید. اگر می‌خواهید ترفیع پیدا کنید، این دقیقاً همان پیامی است که باید در ذهن رییس‌تان ایجاد کنید. برای شروع مکالمه هم خوب است، چون ممکن است دیگران برای چیز دیگری سراغ‌تان بیایند و و در این مورد هم سوال کنند و از آن‌جا که مطمیناً دوست ندارید کل روزتان را به حرف زدن‌های بیهوده بگذرانید، کتاب می‌تواند راه خوبی برای ایجاد رابطه با دیگران باشد. اگر در اتاق کارتان جا دارید، یک قفسه نصب کرده و آن را تبدیل به یک کتاب‌خانه کوچک کنید. اگر هم جا ندارید، گذاشتن چند کتاب روی میز کارتان می‌تواند شروع خوبی باشد.

۸٫ درمورد اعضای خانواده همکاران‌تان اطلاعات پیدا کنید.
بگذارید یک آزمایش کوچک انجام دهیم: چه کسی برای‌تان اهمیت بیشتری دارد، همکاران‌تان یا عزیزان‌تان؟ در مورد کسانی که با آن‌ها کار می‌کنید هم همین‌طور است: همکاران‌تان هم در خانه عزیزانی دارند که اهمیت فوق‌العاده‌یی برای‌شان دارند. سعی کنید کمی در مورد کسانی که برای همکاران‌تان عزیز هستند اطلاعات پیدا کنید. دانستن نام‌ها و سن تقریبی اعضای خانوادهشان، شروع خوبی است. البته این کار باید هوشمندانه انجام شود. این کار شما نباید فضولی در زنده‌گی خصوصی دیگران به نظر برسد.
دانستن این اطلاعات در مورد خانواده رییس‌تان هم خوب است، اما فقط به این شرط که خودش برای ارایه این اطلاعات داوطلب شود: پرسیدن سوالات خصوصی از رییس‌تان ممکن است نتیجه عکس برای‌تان به دنبال داشته باشد.

۹٫ سازنده باشید نه مخرب.
همه ما با افرادی کار کرده‌ایم که تنها مشارکتی که در جلسات و پروژه‌ها دارند این است که با انتقادهای‌شان، ذهن و کار بقیه را خراب کنند. منظورمان این نیست که عنوان کردن مشکلات ایرادی دارد، اما باید بتوانید برای انتقادات‌تان راه‌حل هم پیشنهاد بدهید. پیدا کردن مشکلات کار چندان سختی نیست، اما افراد کمی هستند که تلاش بیشتری به کار گرفته و پیشنهاد دهند که برای آن مشکل چه اقداماتی باید انجام شود. فقط پیدا کردن ایرادها، کاری ساده است و هیچ اعتبار و ارزشی هم برای‌تان درست نمی‌کند.
پس به جای این‌که فقط به عنوان منتقد و منفی‌گرا در چشم دیگران ظاهر شوید، حداکثر تلاش‌تان را به کار گیرید که مشارکت‌تان سازنده باشد نه مخرب. اگر ایراد و اشکالی را در کار مشاهده کردید، کاری در مورد آن بکنید و دقت کنید که مشارکت کلی‌تان در آن رابطه مثبت باشد.

۱۰٫ گروه خدمات و پشتیبان را بشناسید.
با خدمه اداره و شرکت‌تان مهربان باشید. آن‌ها افرادی زحمت‌کش هستند و باید از زحمات‌شان قدردانی کنید. یادتان باشد خیلی از آن‌ها سال‌هاست که در آن کار هستند. مهربان بودن هیچ‌وقت به کسی صدمه نمی‌زند اما خیلی‌ها به دلیل پایین بودن طبقه شغلی این افراد، گاهی با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند. هیچ‌گاه با کسی طوری برخورد نکنید که گویا پایین‌تر از شما قرار دارد.

منبـــع: مردمان

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.