ثبت بیش از یک هزار شکایت نسبت به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی

گزارشگر:4 جوزا 1393 - ۰۳ جوزا ۱۳۹۳

mnandegar-3مسئولان کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی اعلام کردند که حدود ۱۴۶۳ مورد شکایت از سوی نامزدان شوراهای ولایتی در پیوند به نتیجه ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی ثبت شده است.
نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی به خبرگزاری بخدی گفت: «پس از اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی تا ختم وقت تعین شده، ۱۴۶۳ مورد شکایت از سوی نامزدان شورای ولایتی به دفاتر ولایتی و دفتر مرکزی کمیسیون شکایات ثبت شده است.»
آقای محسنی می‌گوید که این تعداد شکایات از سوی تمامی نامزدان شوراهای ولایتی ۳۴ ولایت کشور به ثبت رسیده است.
نتیجه ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی کشور با سه روز تاخیر، در روز (سه شنبه، ۳۰ ثور) از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد.
پس از اعلام نتیجه ابتدایی، کمیسیون شکایات انتخاباتی بیست و چهار ساعت برای درج شکایت نامزدان شورای ولایتی مهلت تعیین کرد که به دلیل حجم شکایات مهلت ثبت شکایات بیست و چهار ساعت دیگر تمدید شد.
با پایان مهلت تعیین شده، سخنگوی کمیسیون شکایات گفت که ۱۴۶۳ مورد شکایت در تمامی ولایات از سوی نامزدان شورای ولایتی به ثبت رسیده و در مجموع ۲۷۴۶ مورد شکایت مربوط به نامزدان شوراهای ولایتی است.
با این حال نادر محسنی می گوید که کمیسیون شکایات مطابق با تقسیم اوقات کار می کند و به زودی جلسات رسیدگی به شکایات آغاز خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون شکایات در مورد زمان آغاز رسیدگی به شکایات جزییات نداد اما تاکید کرد که شکایات نامزدان شوراهای ولایتی در جلسات علنی با حضور نامزدان، اعضای جامعه مدنی و رسانه‌ها بررسی خواهد شد.
آقای محسنی همچنان شکایت‌های ثبت شده از سوی نامزدان شوراهای ولایتی را بر نتیجه نهایی انتخابات تاثیر گذار عنوان کرد.
پس از بررسی شکایت های انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی و رسیدگی به آنها، قرار است نتیجه نهایی در ۱۷ جوزا از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شود.
انتخابات شوراهای ولایتی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در شانزده حمل در سراسر کشور برگزار شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.