گسترش همکاری های اقتصادی سه جانبۀ افغانستان، تاجیکستان و پاکستان

- ۰۳ جوزا ۱۳۹۳

سخنگوی وزارت تجارت و صنایع افغانستان از گسترش همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی افغانستان، پاکستان و تاجیکستان خبر داد.
مسافر قوقندی سخنگوی وزارت تجارت و صنایع روز شنبه در نشست خبری در کابل از افزایش همگاری‌های اقتصادی سه جانبه افغانستان، تاجیکستان و پاکستان در زمینه‌های تجاری و ترانزیت کالا خبر داد.mnandegar-3
سخنگوی وزارت تجارت گفت در نشست سه جانبه مقام‌های ۳ کشور در شهر دوشنبه محمد شاکر کارگر وزیر تجارت و صنایع افغانستان با تاکید به لزوم گسترش روابط سه کشور و به ضرورت تسهیل ترانزیت کالا و مبادلات تجاری نیز تاکید کرد.
قوقندی با برشمردن تسهیلات در نظر گرفته شده در قرارداد اقتصادی سه جانبه افغانستان، پاکستان و تاجیکستان گفت: بانک‌های خصوصی و دولتی افغانستان نمایندگی‌هایی را در تاجیکستان افتتاح خواهند کرد تا مبادلات پولی با سهولت انجام شود.
سخنگوی وزارت تجارت افغانستان گفت در قرارداد جدید که به زودی نهایی خواهد شد، مشکلات ترانزیتی افغانستان و پاکستان نیز کاهش خواهد یافت.
قوقندی افزود: بر اساس این قرارداد دسترسی به بازارهای جهانی آسان تر خواهد شد و ترخیص کالاها سرعت خواهد یافت و هزینه های اضافی ترانزیت کالا نیز حذف می شود.
تجار و بازرگانان کشور چندی است در انتقال کالاهای خود از پاکستان به افغانستان با مشکلات زیادی از جمله انتظار های طولانی مدت در کمرک مرزی پاکستان روبرو هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.