اسلام‌آباد به کابل: ناکامی‌تان را در شناخت عاملان حمله به عبدالله توجیه نکنید

گزارشگر:20 جوزا 1393 - ۱۹ جوزا ۱۳۹۳

دولت پاکستان روز دوشنبه اتهام کابل مبنی بر طراحی حمله تروریستی به جان داکتر عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در پیشاور را رد کرد و آن را غیرمسوولانه خواند.
خانم تسنیم اسلم سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیۀ رسمی افزود: اسلام آباد هرگونه طرح اتهام و یا اشاره به دخالت اسلام آباد در حمله اخیر به کاروان داکتر عبدالله عبدالله یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جهمهوری افغانستان را تقبیح می‌کند.mnandegar-3
وی تاکید کرد: دولت پاکستان اظهارات امنیت ملی افغانستان را در این خصوص «نا امیدکننده» و چنین مواضعی را باعث تخریب فضای همکاری‌های سازنده و روابط دوجانبه میان دو کشور می‌داند.
براثر حمله روز جمعه گذشته به موتر عبدالله عبدالله در شهر کابل دوازده نفر کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند. در این حمله به عبدالله عبدالله و همراهانش آسیبی نرسید.
هیچ گروهی تاکنون مسوولیت این اقدام تروریستی را به عهده نگرفته و طالبان نیز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.
امنیت ملی افغانستان می‌گوید توطیۀ حمله به داکتر عبدالله عبدالله در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان طراحی شده است.
سخنگوی مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد خاطر نشان کرد: اتهامات افغانستان علیه پاکستان و نهادهای امنیتی این کشور بیانگر شکست‌های امنیتی در راستای شناسایی عناصر اخلال‌گر و اقدامات تروریستی در افغانستان می‌باشد.
وی گفت: پاکستان اطمینان دارد که چنین اتهاماتی هرگز باعث گمراهی مردم افغانستان و جامعه بین‌الملل نمی‌شود و اسلام آباد هیچ منافعی برای خود در پی ایجاد هرگونه اختلال در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان نمی‌بیند.
تسنیم اسلم تاکید کرد: برگزاری انتخابات مسالمت آمیز و واگذاری قدرت در افغانستان در راستای منافع این کشور و پاکستان قرار داشته و همچنین گامی به‌سوی ارتقای صلح و ثبات در منطقه می‌باشد.
وی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم مردم افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر حضور پرشور و گسترده داشته باشند و دولت و مردم پاکستان نیز در چنین وضعیت حساسی در کنار مردم افغانستان قرار دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.