سخنگوی تیم تحول و تداوم: اظهارات احمدضیا نظر شخصی اوست

گزارشگر:4 اسد 1393 - ۰۳ اسد ۱۳۹۳

اظهارات احمدضیا مسعود با واکنش تیم تحول و تداوم مواجه شده است. فیض‌‍الله ذکی سخنگوی تیم تحول و تداوم به رسانه‌ها گفته است که اظهارات اخیر احمدضیا مسعود، دیدگاه شخصی وی بوده و به تیم تحول و تداوم ارتباطی ندارد.
احمدضیا مسعود، عضو ستاد اشرف غنی احمدزی دیروز گفته بود: «ما هرگونه تعامل سیاسی، هرگونه زدوبند سیاسی و هرگونه ائتلاف سیاسی به جز از طریق انتخابات را به صورت مطلق رد می‎کنیم.»mnandegar-3
او با انتقاد از توافق اخیر بین اشرف‌غنی احمدزی و داکتر عبدالله با میانجی‌گری جان کری وزیر خارجۀ امریکا به هدف تشکیل دولت وحدت ملی، گفته است که لزومی ندارد هر دو تیم برنده شود، بلکه نامزد برنده حکومت تشکیل دهد و نامزد بازنده در مقام مخالف یا اپوزیسیون قرار گیرد.
اما فیض‌الله ذکی سخنگوی ستاد آقای غنی به رسانه‎ها گفت که این اظهارات «نظر شخصی» آقای مسعود است. او افزود: «ما به حکومت وحدت ملی متعهد هستیم.»
در عین حال، فضل الرحمن ارویا، از اعضای تیم آقای عبدالله اظهارات آقای مسعود را بیانگر بروز اختلاف در درون تیم اشرف‌غنی عنوان کرد.
هم‌چنان آقای احمدضیا، از ساختار نظام سیاسی‌یی که در آن قدرت بین رییس جمهور و نخست‌وزیر تقسیم شود انتقاد کرد و آن را باعث «بی‌نظمی و بی‌ثباتی» در کشور دانست.
به نظر او، «تنها نهاد ریاست جمهوری است که می‌تواند اقتدار سیاسی را اعمال کند.»
این درحالی است که او خود در گذشته بارها از ساختار ریاستی انتقاد ‌کرده و آن را مایۀ فساد دانسته و تشکیل نظام پارلمانی را تنها راه حل بحران و باعث تامین ثبات سیاسی در کشور عنوان کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.