تیرباران ۱۵ غیرنظامی در غور

گزارشگر:4 اسد 1393 - ۰۳ اسد ۱۳۹۳

طالبان دو موتر را در ولایت غور متوقف کرده و سپس ۱۵ مسافر آن‌ها را به ضرب گلوله به قتل رساندند.
مقام‌های ولایت غور روز جمعه گفتند که افراد مسلح دو موتر را در جاده‌یی متوقف کردند و ۱۱ مرد، سه زن و یک کودک را در کنار سرک هدف گلوله قرار دادند. تنها یک مرد موفق شده است از این حادثه که ناوقت پنج شنبه رخ داد، فرار کند.
در میان کشته‌شده‎گان یک عروس و داماد نیز قرار دارند.mnandegar-3
عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور به‎رسانه‎ها گفت: «افراد مسلح دو موتر را متوقف کرده و مسافران آن را به قتل رساندند… آنها به همه مسافران دستور دادند که در یک صف ایستاد شوند، سپس بر یک یک آنها شلیک کردند و آن‌ها را به قتل رساندند».
سخنگوی والی غور افزود: «یک مرد قادر به فرار شده است. دیگران همه از ناحیه سر و سینه هدف قرار گرفته اند».
فهیم قایم، فرمانده پولیس غور وقوع این حادثه و شمار تلفات آن را تایید کرد و شورشیان طالبان را مسوول آن خواند. تاهنوز هیچ گروهی مسوولیت این حادثه را به عهده نگرفته است.
والی غور در پی این حادثه، حکومت را به بی‎توجهی به امنیت غور متهم کرده است.
سید انور رحمتی والی غور در صفحۀ فیسبوکش نوشته است: «ادارۀ محلی از مسیولین امنیتی کشور می‌خواهد تا بیش از این نسبت به تأمین امنیت مردم غور کم توجه نبوده و تدابیر قاطع و لازم امنیتی را در تقویۀ نیروی امنیتی غور و در راه‌اندازی عملیات تصفیوی، اتخاذ نموده وهرچی عاجل کار تطبیقی آن را شروع کنند.»
حوادث اخیر نشان دهنده افزایش تلفات ملکی در افغانستان است. روز پنجشنبه نیز شش فرد ملکی در ولایت تخار کشته و دست کم ۲۶ تن دیگر زخمی شدند. همچنان دو زن فنلندی که برای یک موسسه در ولایت هرات کار می‌کردند نیز روز پنجشنبه کشته شدند.
گزارش اخیر سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که تلفات غیرنظامیان در شش ماه اول نسبت به همین دوره زمانی سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.