دوامِ ازدواجِ شما به این ۷ مورد بسته‌گی دارد

گزارشگر:26 اسد 1393 - ۲۵ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3

بخش نخست

رابطۀ زناشویی، رابطۀ پیچیده‌یی است. مسایل ظریفِ بی‌شماری وجود دارند که با رعایت نکردنِ آن‌ها یک مسالۀ کوچک می‌شود یک دعوای بزرگ. می‌شود یک بحث و مشاجرۀ همیشه‌گی و بیهوده!
زن و شوهرها باید مسایلی را در زنده‌گی بدانند و رعایت کنند که بتوانند برای سال‌های طولانی در کنار هم لحظه‌های شاد و عاشقانه‌یی را داشته باشند.
دوران تأهل، از زیباترین دوران زنده‌گیِ هر فردی ـ فارغ از زن یا مرد بودن ـ است. برای زیبایی بیشتر آن، این ۷ مورد را همیشه در نظر داشته باشید و به دوام رابطۀ خود کمک کنید:

۱ـ مهربانی معجزه می‌کند
زنده‌گی این روزهای همۀ ما بسیار شلوغ است و همه‌گی مشغله‌های کاری و فکری بسیاری داریم. گاهی تحت فشار سختی‌ها، یادمان می‌رود مهربانی‌های خود را نثار اطرافیان کنیم. باید سعی کنید مهربانی را به عادت دایمیِ خود در زنده‌گی بدل کنید. هر چه بیشتر مهربانی کنید، مهربانی بیشتری هم دریافت می‌کنید. این محبت رابطۀ میان انسان‌ها را قوی‌تر می‌کند.

۲ـ همۀ انسان‌ها روزهای بد در زنده‌گی دارند
این را به یاد داشته باشید که هیچ‌کس خوشبخت مطلق نیست. همه روزهای خوب و بد در زنده‌گی خود دارند. طبیعت زنده‌گی همین است که در کنار خوبی‌ها، بدی‌ها هم وجود دارند. برخی روزها هستند که آدم‌ها حوصله ندارند، شما به عنوان همسر باید این مسأله را درک کنید و بدانید که نمی‌شود همیشه همه چیز خوب باشد و لبخند و شادی در خانه جریان داشته باشد. خود شما هم گاهی به قدری مشغله دارید که نمی‌توانید به اندازۀ کافی برای همسر خود وقت بگذارید. این مسایل را خیلی شخصی کنید و خیلی زود قضاوت نکنید. اگر یک روز طرف مقابل به شما کمتر توجه کرد، به این معنی نیست که دیگر دوست‌تان ندارد.

۳ـ در جمع بحث یا دعوا نکنید
شک نکنید که همۀ آدم‌ها در زنده‌گی با اختلاف هایی با یکدیگر مواجه می‌شوند. قرار نیست هر چه شما دوست دارید، همسرتان هم دوست داشته باشد. یا برعکس. عدم تفاهم در همۀ زنده‌گی‌ها هست. با این‌که هر دو شما این اختلاف‌نظرها را قبول دارید، دلیلی وجود ندارد جلوِ دیگران هم آن را مطرح کنید. وقتی جلوِ دیگران بحث می‌کنید، خودتان پس از مدتی فراموش خواهید کرد، اما آن‌ها در ذهن‌شان می‌ماند و این موجب بدنامی شما و همسرتان می‌شود. وجهۀ اجتماعی خود را برای مسایل ساده یا حتا مهم خراب نکنید. مشاجره‌ها یا بحث کردن در مورد مسایلی که با هم اختلاف دارید را در خانه و تنهایی‌های خود انجام دهید.

منبع: برترین‌ها

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.