نودوپنجمیـن سالروز استقلال افغانستان فرخنده باد! پیـام بنیاد شهید مسعود به مناسبتِ سالروز استقلال افغانستان

گزارشگر:27 اسد 1393 - ۲۶ اسد ۱۳۹۳

بنیاد شهید مسعود، فرا رسیدنِ نودوپنجمین سالروزِ استقلال میهنِ عزیزمان را به کافۀ ملتِ مجاهد، آزاده و شهیدپرورِ افغانستان تبریک و تهنیت گفته و از بارگاه خداوند مهربان، آرزوی برترین‌بهروزی‌ها و پیـروزی‌ها برای این آب‌وخاک دارد.
نودوپنج سال پیش از امروز، مردمِ سرفراز و میهن‌دوستِ افغانستان توانستند با دستان خالی، در مقابلِ بزرگترین استعمارگرِ جهان بایستند و خاک پاکِ وطن را از دخالتِ اجانب رهایی بخشند. mnandegar-3تاریخ صد سالِ اخیرِ ما سرشار از فرازهای این‌چنینی است که هر کدام از آن‌ها، گنجینه‌یی عظیم از پندها و عبرت‌ها را به‌همراه دارد. این تاریخ به ما می‌گوید که رادمردی و جان‌فشانی، خصیصۀ همیشه‌گیِ مردمِ افغانستان است و هر بار که آن‌ها اراده‌ کرده‌اند، به ناممکن‌ترین کامیابی‌ها و افتخارات دست یافته‌اند.
۲۸ اسد سالِ ۱۲۹۸ هـ خ، ضمن آن‌که یک پیروزیِ سترگ و استثنایی در تاریخِ کشورمان است، ثمرۀ اتحاد و همدلیِ مردم افغانستان و تمسک به ارزش‌های نابِ دینی و ملی در مواجهه با ناملایماتِ روزگار است. اکنون که میهنِ گرامیِ ما در یک آزمونِ دشوار و نفس‌گیرِ دیگر قرار گرفته، شناختِ آموزه‌های این روزِ تاریخی و افتخارآفرین، بیش از گذشته اهمیت می‌یابد و می‌تواند ما را به گذارِ موفقانه از این ورطه راهنمایی کند.
در پایان، یک بارِ دیگر فرا رسیدنِ سالروز استقلالِ افغانستان را به تک‌تکِ مردمِ آزادۀمان تبریک گفته و آرزو می‌کنیم که با تجربه از پیروزی‌های گذشته، این روزهای شیرین بار بار در صفحاتِ تاریخِ ما تکرار شود و هر روز سربلندتر از دیروز به حرکت‌مان به سوی فرداهای روشن ادامه دهیم.

با احتـرام
احمد ولی مسعود
رییس عمومی بنیاد شهید مسعود (رح)

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.