عضو تیم جودو: دولت تـوجه جـدی بـه ورزش نـدارد

گزارشگر:ننگیالی عثمانی/ شنبه 4 ثور 1395 - ۰۳ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3 در نخست لطف کرده خود را معرفی کنید؟
عبدالفهیم فضلی عضو تیم ملی جودو مدت یازده سال می‌شود که این رشته را تحت نظر استاد ذکریا اسدی به پیش می‌برم در سال ۲۰۱۰ موفق به کسپ عضویت تیم ملی کشور شدم.

 در مورد دست‌آوردهای تان بگوید تا به حال چه دست آوردهای داشته اید؟
در سال ۲۰۱۱ در مسابقات جنوی آسیا اشتراک کردم و توانستم مدال برنز را در این مسابقات کسپ کنم، همچنان در سال ۲۰۱۴ در مسابقات جنوی آسیا در جنوب نیپال نیز به مدال برنز دست یافتم، در مسابقات المپیک آسیا که در کشور کوریا برگزار شده بود نیز توانستم مقام هفتم را به دست آورم و در وزن ۶۶ کیلو گرام در افغانستان قهرمان هستم یازده مدال طلا یک نقره از افغانستان جزء دست آوردهایم است و یک دیپلوم افتخاری دیگر از خارج از افغانستان.

 به باور شما قهرمان به چگونه شخصی گفته می‌شود؟
یک قهرمان باید همیشه متجه تمرینات خود باشد و دست آوردهای خود را حفظ کند همچنان در اجتماع تقوا پیشه کند و الگویی باشد برای دیگر. نکتۀ دیگری که بسیار مهم است اخلاق است وقتی ورزشکار به خارج از کشور به مسابقه می‌رود نماینده گی از تمام مردم‌اش می‌کند بناً باید اخلاق نیکو و شایستۀ داشته باشد.

 گفتنی‌های تان برای کسانی که از ورزش استفادۀ سوء می‌کند، چیست؟
ورزش برای صحت مندی است نه برای زد و خورد و جنگ کردن با دیگران هدف و پیام ورزش سلامتی است ورزش نقش بسیار اساسی و با اهمیت در نشاط و سلامتی جامعه دارد و می‌تواند جامعه را به سوی سلامتی و کارهای نیک سوق دهد، اخلاق باید وسیلۀ اخلاق ما باشد نه سوء استفاده.

 به باور شما ورزشکار افغانستانی با چه چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو است؟
متأسفانه دولت توجۀ جدی روی ورزش و جوانان ندارد، آنان با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند. کشورهای دیگر بالای نیروی جوانان و به ویژه جوانان ورزش کار شان سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در افغانستان نه حمایت معنوی می‌شوند و نه هم مادی ماهانه برای ورزش‌کاران تیم مای ۱۰۰۰ افغانی داده می‌شود که حتا کرایۀ راه‌شان را اکتفا نمی کند و این از چالش‌های عمده و اساسی ورزشکار افغانستان است.

 پیام تان برای جوانان کشور چیست؟
هر جوان باید به نیروهای درونی خود اعتماد داشته باشد، و این مسأله را باید بپذیرد و درک کند که این نیروی درونی شان می‌تواند باعث تحول بزرگ اجتماعی گردد، باید به هر ورزشی که علاقه دارند ورزش کنند برای سلامتی خود و جامعۀ شان با این کار می‌توانید نیروی حوصله مند و اخلاقی خود را پرورش دهید و برای اجتماع مفید باشید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.