تیم اصلاحات و همگرایی: امروز پس از آخرین دیدار با اشرف‌غنی تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کنیم

گزارشگر:17 سنبله 1393 - ۱۶ سنبله ۱۳۹۳

قرار است امروز دوشنبه، عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی کاندیداهای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان برای آخرین بار، با هم دیدار و گفت‌وگو کنند.
این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که مذاکرات یک هفته‌یی تیم هشت نفره مذاکره‌کننده‌گان سیاسی هر دو ستاد انتخاباتی، نتیجه‌یی نداده و پیشرفتی نداشته است.
قرار بود عبدالله عبدالله روز یک شنبه تصمیم خود را برای مردم افغانستان اعلام کند؛ اما پس از تماس تلفنی باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا، قرار شد mnandegar-3که هر دو کاندیدا برای آخرین بار باهم نشسته و در راستای ایجاد حکومت وحدت ملی تفاهم کنند.
به همین منظور تیم اصلاحات و همگرایی اعلام کرد: قرار است امروز قبل از ظهر، اشرف غنی در منزل عبدالله حضور یافته، با هم گفت‌وگو کنند و در این دیدار، توافق و عدم توافق مشخص خواهد شد.
وحید عمر سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی در همین رابطه گفت: قرار بود امروز(دیروز) تصمیم نهایی تیم اصلاحات و همگرایی اعلام شود؛ اما بنا بر وساطت برخی از حلقات، این اعلام تا فردا به تأخیر افتاد.
سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی خاطرنشان کرد: تیم تحول و تداوم، موضع‌شان در برابر حکومت وحدت ملی غیرمنطقی است که انتظار می‌رود که تیم تحول و تداوم با تغییر دیدگاه، امروز برای مردم افغانستان خبر خوشی داشته باشد.
وی اظهار داشت: اختلاف نظرها همچنان وجود دارد که در نتیجه مذاکرات سیاسی حل نشده و امیدواری این است که امروز هر دو کاندیدا به تفاهم سیاسی برسند و اگر تفاهم نشود؛ امروز بعد از ظهر، آخرین تصمیم خود را اعلام خواهیم کرد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تیم تحول و تداوم، خواستار تداوم مذاکرات سیاسی با تیم اصلاحات و همگرایی شده است. تیم تحول و تداوم همواره بیان کرده است که قانون اساسی افغانستان خط قرمز است و فراتر از این قانون، توافق نخواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.