روان‌شناسی شخصیت‌های قرمز

گزارشگر:نویسنده‌گان: داکتر مطلب برازنده، تینا قیصری، محمد امین - ۰۱ میزان ۱۳۹۱

بخش سوم

زنده‌گی اجتماعی
قرمزها شخصیت‌هایی اجتماعی هستند. آن‌ها دوست دارند در کنار مردم باشند. فعالیت مورد علاقۀ آنان اجتماعی بودن، بودن با دوستان، رفقا و شریکان است. آن‌ها هرجا که می‌روند، به راحتی دوستانی پیدا می‌کنند و با آنان ارتباط برقرار می‌سازند. آن‌ها تمایل دارند که در پیرامون‌شان هاله‌یی از جذابیت و هیجان بتابانند. در مهمانی، قرمزها معمولاً مرکز توجه هستند. آن‌ها از این‌که مردان و زنان زیبا دورشان را بگیرند، لذت می‌برند.
شخصیت مرتعش، پرانرژی و محرک آن‌ها با قدرت و نشاط ترکیب شده، باعث نشاط اطرافیان آنان می‌شود. آن‌ها از تعامل با دیگران لذت می‌برند و همیشه از این‌که نظرات و ایدۀشان را با دیگران در میان بگذارند، راضی می‌شوند.
قرمزها می‌توانند سنت‌شکن و منحصر به فرد باشند. آنان ممکن است به‌خاطر شخصیت قوی و حس قدرتمند اصالت، در مواجه با هنجارهای اجتماعی، مشکلاتی داشته باشند. رفتار و ظاهر غیرمعمول و متمایز آنان ممکن است برای افراد محتاط، تکان‌دهنده باشد.
قرمزها گاهی حساس و صدمه‌پذیر هستند، اگرچه که این حساسیت را نشان ندهند. آن‌ها هم‌چنین بسیار عاطفی هستند. آن‌ها نیاز دارند احساسات و عواطف‌شان را ابراز دارند تا آرام و هماهنگ بمانند. هم‌چون سبزها، شخصیت‌های قرمز، معمولاً عواطف و احساسات‌شان را به‌طور طبیعی بیان می‌کنند. آن‌ها نیاز به تسکین انرژی خشم و غضب‌شان دارند. و اغلب مجبور می‌شوند که این احساسات را از طریق بدن جسمانی‌شان ابراز کنند.
از آن‌جا قدرت برقراری ارتباط خوبی دارند، نشست‌های اجتماعی یا تجاری را به مکالمه‌های سفسطه‌آمیز هوشمندانه ترجیح می‌دهند. قرمزها از مهمانی و جمع‌های شلوغ لذت می‌برند، اگرچه بسیار مراقب اطرافیان هستند. آن‌ها معمولاً فقط با دوستان قدیمی یا کسانی که قابل اعتماد اند، راحت هستند. قرمزها با کسانی که آرزوها و اهداف آن‌ها را می‌فهمند، راحت‌تر اند.
خویشاوندی و صمیمیت
قرمزها، افرادی جنسی هستند و میل شدیدی به زنده‌گی دارند. آن‌ها دوست دارند از لحاظ جسمانی و عاطفی برانگیخته شوند و به همان اندازه دوست‌دار برانگیخته کردن دیگران نیز هستند. امیال آن‌ها، آن‌ها را می‌راند. قرمزها هم‌چنین دوست دارند که مقابله کنند و تکانه ایجاد نمایند، فقط برای آن‌که پاسخ‌ها و عکس‌العمل‌های عاطفی را مشاهده کنند. برای قرمزها، روابط جنسی یعنی زنده‌گی؛ این رابطه یک نیروی بنیادین در جهان آن‌ها است.
برای این افراد واقع‌گرا، رابطۀ جنسی، یک تجربۀ مطلوب جنسی و پرشور است. زنده‌گی با کالبد جسمانی، در تمام جنبه‌ها باید سرشار از لذت باشد.
زنده‌گی در یک خویشاوندی با دوام و پرعاطفه برای قرمزها دشوار است. آن‌ها تمایل به خویشاوندی و روابط کوتاه‌مدت پرهیجان دارند. قرمزها دوستان زیادی دارند، اما تعداد کمی از آن‌ها صمیمی و نزدیک است. آن‌ها احساس عاشقانۀ جذاب، تازه و پر از هیجان ملاقات با یک زوج جدید را بسیار ترجیح می‌دهند. آنان عاشق بازی با آتش هستند. آنان به خاطر همین نیروی جنسی، ممکن است بیش از یک زوج داشته باشند. نیروی جنسی آنان، مردان و زنان زیباروی متعددی را جذب می‌کند. قرمزها، ارضای جنسی را بالاترین تجربه‌ها می‌دانند.
قرمزها دوست دارند با دوستان‌شان بیرون بروند و تمام شب را با آنان در باشگاه‌ها و کافی‌شاپ‌ها سرکنند. ایشان گاهی احتیاج بیشتری به آزادی فیزیکی از طرف زوج‌هاشان دارند تا بتوانند با دوستان‌شان رابطۀ نزدیک‌تری برقرار کنند.
قرمزها زوج‌های صادق و وفاداری هستند، به شرط آن‌که شهوت و هیجان در روابط‌شان حضور داشته باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.