رییس جمهور کرزی: استفاده از تروریسم به حیث ابزار منافع درازمدت هیچ کشوری را تضمین نمی‎کند

گزارشگر:22 سنبله 1393 - ۲۱ سنبله ۱۳۹۳

رییس‌جمهور کرزی پس از چاشت دیروز جمعه در چهاردمین نشست سران کشورهای عضو سازمان شانگ‌های سخنرانی کرد.
در این نشست که در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار گردید، رییس‌جمهور کرزی با تأکید بر مبارزه بر ضد تهدیدهای تروریزم و افراطیت که به‌گونه روز افزون امنیت و ثبات تمامی منطقه را به مخاطره انداخته است، خواهان همکاری نزدیک میان اعضای سازمان شانگ‌های گردید.mnandegar-3
رییس‌جمهور خطاب به اعضای این سازمان گفت که ریشه و پناه‌گاهای تروریزم و افراطیت خارج از مرزهای افغانستان قرار داشته و استفاده از این پدیده‌ها به عنوان ابزار سیاست خارجی به نفع هیچ کسی نبوده و هیچ منافع درازمدتی را تأمین کرده نمی‌تواند.
رییس جمهور با اشاره به اهمیت همکاری گسترده میان کشورهای عضو این سازمان به هدف تامین صلح و امنیت در منطقه گفت: «تعهد افغانستان به گسترش صلح و ثبات در منطقه همچنان نیرومند باقی مانده و ما آماده هستیم تا با همه اعضای کشور های سازمان شانگ‌های و ساختارهای ضد تروریزم این سازمان همکاری کامل نماییم.»
رییس جمهور کرزی، تروریزم و افراطیت را چالش‌های مشترک در برابر تمامی منطقه خوانده و بر مبارزه همگانی علیه این تهدیدات تاکید کرد. وی گفت: « من پیشنهاد می‌کنم که سازمان شانگ‌های و سازمان سارک هر دو دست به هم داده و در برابر تروریزم و افراطیت مشترکاً مبارزه کنند.»
رییس جمهور کرزی رسیدن به صلح و امنیت را بزرگترین آرمان مردم افغانستان خوانده، تأکید کرد که تحقق پروسه صلح افغانستان نه تنها به نفع امنیت افغانستان بلکه به منفعت امنیت تمامی منطقه خواهد بود. رییس جمهور موفقیت پروسه صلح را وابسته به حمایت همسایه‌ها و متحدین افغانستان دانسته، گفت: « من از دوستان منطقوی و همکاران بین‌المللی خویش می‌خواهم تا از تلاش‌های مان برای آغاز پروسه عملی و موثر صلح حمایت کنند.»
رییس جمهور کرزی گسترش همکاری‌‌‌‌ها میان کشورهای عضو این سازمان در تمامی عرصه‌ها را مهم خوانده تاکید کرد که افغانستان خواهان همکاری های بیشتر تجارتی و اقتصادی میان کشورهای منطقه است.
رییس جمهور همچنان با اشاره به پروسه انتخابات افغانستان گفت که امیدواریم نتایج انتخابات افغانستان بزودترین فرصت اعلام گردد. وی گفت که ما منتظر برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید هستیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.