وزارت خارجه کاردار سفارت پاکستان را احضار کرد

گزارشگر:25 سنبله 1393 - ۲۴ سنبله ۱۳۹۳

همزمان با اعلام طالبان پنجابی برای پایان دادن فعالیت مسلحانه در پاکستان و آغاز فعالیت نظامی در خاک افغانستان، کاردار سفارت پاکستان برای ارائه توضیحاتی به وزارت خارجه افغانستان احضار شد.
سید معظم‎شاه کاردار سفارت پاکستان در کابل روز دوشنبه با حضور در وزارت خارجه افغانستان ضمن ارائه توضیحاتی متعهد شد مراتب نگرانی کابل را به دولت مطبوعش منتقل کند.mnandegar-3
بر اساس گزارش رسانه‎ها، عبدالصمد صمد رییس سیاسی وزارت خارجه افغانستان ضمن محکوم کردن اعلام اخیر طالبان پنجابی مبنی بر آغاز فعالیت خود در افغانستان به کاردار پاکستان گفت: این اظهار نظرها بیانگر دسیسه آشکار و برخلاف امنیت و ثبات سیاسی افغانستان است.
صمد افزود: از چندین سال به این طرف حملات تروریستی در افغانستان افزایش یافته و تحقیقات نشان می‎دهد که این طالبان از سوی دستگاه اطلاعاتی پاکستان تجهیز شده و به خاک این کشور فرستاده می‎شوند.
وی تأکید کرد: در این اواخر چندین تروریست پاکستان در افغانستان کشته شده‎اند که گویای دست داشتن اطلاعات پاکستان در ناامنی‎های کابل نیز است.
رییس سیاسی وزارت خارجه افغانستان در ادامه گفت: دولت پاکستان در صورتی که در برابر تروریسم مبارزه جدی کند، دولت افغانستان در کنارش خواهد بود و مبارزه مشترک علیه تروریسم تنها راهی است که کابل و اسلام‌ آباد می‎توانند به وسیله آن به صلح، دوستی و رفاه دست یابند.
روز یکشنبه، عصمت‌الله معاویه رهبر طالبان پنجابی اعلام کرد، طالبان پنجاب فعالیت مسلحانه در پاکستان را کنار می‌گذارد و از این به بعد تبلیغات خود را از طریق خدمات اجتماعی و رفاهی انجام خواهند داد.
رهبر طالبان پنجاب تأکید کرد: طالبان پنجابی از این به بعد مبارزات مسلحانه خود را به افغانستان متمرکز می‌کنند.
به اعتقاد کارشناسان، عملیات ارتش پاکستان در «وزیرستان شمالی» موسوم به عملیات «ضرب عضب» که از ماه جون سال جاری آغاز شده است، تلاشی در جهت اجرای این طرح از پیش تعیین شده و ایجاد تغییر در چیدمان گروه‌های شبه‌نظامی پاکستان باشد.
با شروع این عملیات، شمار زیادی از گروه‌های وابسته به طالبان پاکستان به سایر مناطق این کشور از جمله منطقه قبایلی «کرم ایجنسی» و نیز به سایر کشورهای منطقه از جمله افغانستان گریختند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.