استاد سیاف در سومین سالروز شهادت پروفیسور برهان‌الدین ربانی: مباح خواندن قتل سربازان و سرداران جهاد کفر بالله است

گزارشگر:30 سنبله 1393 - ۲۹ سنبله ۱۳۹۳

از سومین سالروز شهادت پروفیسور استاد برهان‎الدین ربانی رهبر جهاد، رییس جمهور پیشین و شهید صلح کشور روز گذشته با حضور رهبران جهادی، مسوولان ارشد دولتی، رؤسای مجلسین شورای ملی و هزاران‎تن از شهروندان کشور در کابل گرامی‎داشت به عمل آمد.
رییس‌جمهور کرزی در این نشست که در تالار لویه جرگه برگزار شده بود، گفت که به نام صلح فریب خوردیم، mnandegar-3استاد شهید به سرعت به طرف پیام‌آور صلح که در حقیقت قاتل و دسیسه کار بود، آمد و به شهادت رسید.
حامد کرزی گفت که استاد شهید یکی از بهترین فرزندان این خاک و یک انسان صلح دوست و مردم دار بود.
رییس جمهور کشور گفت: استاد ربانی منحیث یک رهبر جهاد، انسان بسیار مهربان و مشفق و شخصیت مردم دار، عالم متواضع، دور اندیش و بسیار وطن دوست بود.
او با اشاره بر این‌که شهید استاد ربانی همیشه برایش پندها و نصایح عالی و ارزشمند می‌داشت، گفت: پس از آنکه دیزاینرهای خارجی چپن و کلای مرا مورد پسند قرار دادند، استاد شهید برایم گفت که مطبوعات خارجی بسیار تعریف و ستایش کالا و چپن ات را می کنند ولی بدان روزی که منفعت افغانستان را در برابر خارجی‌ها بگذاری و از منافع خاک ات دفاع کنی، توهین‌ات می‌کنند. این حقیقت گفته‌های استاد شهید، بسیار زود ثابت هم شد.
حامد کرزی با اشاره بر این‌که استاد ربانی می‌خواست به تمام افغانستان سفر کند، گفت: استاد شهید یک انسان صلح دوست و مردم دار بود. به تجمع افغانستان اقدام می‌کرد و بسیار می‌کوشید تا صلح در کشور برقرار گردد.
رییس جمهور کرزی خاطر نشان کرد که استاد ربانی از نفاق و زد و خورد نفرت داشت و زمانی‌که به حیث رییس شورای عالی صلح تعین گردید، سفرهای متعددی به پاکستان کرد و در آن‌جا به حدی از تواضع و آرزوی صلح صحبت کرد که حوصله بشری گنجایش آن را نداشت.
رییس‌جمهور گفت که شهید استاد ربانی نزد ما عزیز است و راه صلح‌اش را ادامه می‌دهیم و به همه مردم افغانستان آرزوی ما این است که از رنج، درد و دسیسه نجات یابیم و روزهای خوشی را در پیش داشته باشیم.
همچنان، استاد عبدرب الرسول سیاف از رهبران جهادی با تاکید بر گفته‌های قبلی‌اش در راستای سنگرداری مقابله با دشمنان افغانستان، می‌گوید که کسی که قتل سربازان را مباح اعلام می‌کند به حکم خداوند «کافر بالله» است.
استاد سیاف در این مراسم گفت: «کسی که حرام خدا را حلال بگوید کافر است. در این مساله اتفاق کل علما است. برخی‌ها می‌گویند که قتل سربازان افغانستان مباح است، هر کسی که این گپ را می‌زند از همین جا اعلام می‌کنم که کافر بالله است».
این رهبر جهادی افزود: «یک تعداد می‌گویند که مخالفین مجاهد اند؛ بیایند در میدان حاضر شوند؛ جوانی را با راکت پیش روی مادرش می‌زنند این چگونه اسلام و جهاد است. این جنایت بزرگ در حق اسلام و ارزش‌های اسلامی است».
او مخالفین دولت افغانستان را «صایل» یاد کرده و توضیح داد: «نیروهای امنیتی {را} می‌گویم که شما در دفع صایل قرار دارید و واجب و مسوولیت‌تان را ادا می‌کنید؛ آنان که این طرف و آن طرف مسلمانان را می‌کشند صایل اند و برای دفع صایل واجب است که مسلمانان قیام کنند».
به گفته او، برای جمع‌شدن گلم ظالم خود خداوند الحمدالله گفته است.
پیش از این نیز استاد سیاف سنگرداری نیروهای امنیتی را مقدس‌ترین وظیفه خوانده بود و طالبان در جواب این سخنان وی، او را از دین خارج شده خواند.
همچنین، استاد عبدرب رسول سیاف، استاد برهان الدین ربانی را شخصیتی مسلمان، متشرع و دعوت گر خواند که به گفته وی کسی در این صفات از وی برتری نداشت.
استاد سیاف با بیان آن‌که استاد ربانی در رسای یک دولت شرعی و اسلامی قرار داشت افزود: « کسانی که در برابر حکومت وی قیام کردند بغاوت گر بودند و خداوند دستور قتال را در مقابل بغاوت‌گران صادر کرده است».
از سوی دیگر، استاد سیاف افزود: عزت و پاینده‌گی این خاک با جهاد گره خورده و مردم از هیبت تاریخی ما استفاده می‌کنند و ما مجاهدین خود را با لگد می‌زنیم.
به گفته او، حلقاتی که به زعم خودشان در پی نابود ساختن نام مجاهدین هستند و به ناروا در فکر این هستند که مجاهدین را از صحنه می‌کشیم و منزوی می‌کنیم؛ بشنوند که این آرمان را پدرها، پدرکلان‌ها و بادارهای‌شان به گور برده اند.
او یادآور شد که مجاهدین طرفدار جنگ نیستند؛ از تواضع ما سوءاستفاده نکنند و آن را به ضعف و ناتوانی تعبیر نکنند؛ کابینه سی نفری سرخ پوش تصمیم داشت که مجاهدین را از بیین ببرند، اما کجاشد؟ این مجاهد بازهم زنده است و لنگی‌اش بلند می‌گردد.
در این حال، رییس مجلس نماینده‎گان در این مراسم گفت: استاد ربانی در شکست ارتش سرخ نقشی کلیدی داشت.
عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس افزود: ربانی در راه شکست نظامیان شوروی سابق از افغانستان نقش مؤثری داشته و در این راستا تلاش‎های زیادی کرد که ملت افغانستان باید از آن به نیکی یاد کنند.
فضل‎ هادی مسلمیار رییس مجلس سنای افغانستان نیز در این مراسم حضور استاد ربانی را در صفوف مجاهدین ارزنده خواند و وی را یکی از شخصیت‎های تأثیر گذار در عرصه سیاست این کشور دانست.
آقای مسلمیار جهاد در افغانستان را یک ضرورت خواند و گفت: این کشور پس از این همه مجاهدت‎ توسط مجاهدین پیشرفت خواهد کرد.
آمنه افضلی وزیر کار و امور اجتماعی نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: ربانی با آنکه قدرت را به طور مسالمت‎آمیز به حامد کرزی تحویل داد و از قدرت کنار رفت، اما در کنار دولت افغانستان برای این کشور خدمات صادقانه‎ای انجام داد
وی در ادامه با اشاره به اینکه قرار است دولت جدید در این کشور روی کار آید، اظهار امیدواری کرد دولت آینده بتواند انتخابات‎های بعدی را به خوبی مدیریت کند.
وزیر کار و امور اجتماعی همچنین اظهار داشت: امیدوارم دولت آینده افغانستان سیاست و خط مشی واضح و روشنی در قبال تمام کشورهای خارجی داشته باشد.
در ادامه این مراسم محمد اکبری عضو پارلمان و عضو شورای عالی صلح افغانستان نیز حضور استاد ربانی را در شورای عالی صلح برای پیشبرد این روند در افغانستان مؤثر خواند و وی را یک استاد خوب برای تمام ملت افغانستان عنوان کرد.
استاد برهان‎الدین ربانی، رییس پیشین شورای عالی صلح و رییس جمهور سابق افغانستان، سه سال پیش در یک حمله انتحاری توسط یک تروریست به طرز ناجوانمردانه‌یی در منزل شخصی خود در کابل شهید شد.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.