کرزی هنگام خداحافظی با دیپلومات‌های خارجی: به‌زودی افغانستان شاهد صلح و ثبات کامل خواهد بود

گزارشگر:6 میزان 1393 - ۰۵ میزان ۱۳۹۳

رییس‌جمهور کرزی با سفرا و اعضای کوردیپلوماتیک کشورهای خارجی مقیم افغانستان، ملاقات تودیعی کرد.
بر اساس خبرنامۀ ارگ، در این ملاقات که پیش از چاشت روز شنبه در ارگ انجام شد، رییس‌جمهور کرزی گفت: در حقیقت پیشرفت‌های افغانستان در ساحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آرزوی مردم افغانستان بوده و یقیناً این پیشرفت‌‌‌‌‌‌‌‌ها بدون حمایت جامعه بین‌المللی امکان پذیر نبود. mnandegar-3من در حالی‌که با شما خدا حافظی می‌کنم، قدردانی و سپاس مردم افغانستان را به خاطر این همه کمک‌ها، ابراز می‌نمایم.
رییس جمهور افزود که حضور و کمک‌های گسترده جامعه جهانی در افغانستان، منحیث یک خاطره و دورۀ خوب در تاریخ کشور ما ماندگار خواهد بود.
حامد کرزی با اشاره بر اینکه وی با خارجی‌ها بعضی اوقات صحبت‌های شدید و گاه‌گاهی دوستانه داشته است، گفت به نظر من صراحت در صحبت‌ها بهترین نوع دوستی و صداقت در آن، نشانۀ صمیمیت می‌باشد.
رییس جمهور افزود: حالا که کودکان افغانستان به مکتب میروند، سرک‌ها بازسازی شده، پیشرفت‌ها در عرصۀ صحت صورت گرفته و بیرق افغانستان به اهتزاز در آمده است، همه به خاطر حمایت و مساعدت جامعه بین‌المللی می‌باشد.
حامد کرزی خاطر نشان کرد که متأسفانه افغان‌ها هنوز هم از خشونت و حادثات ناگوار رنج می‌برند و آرزوی مردم افغانستان این است که از این مشکلات نجات یافته، تمام‌شان همراه با کشورهای منطقه در فضای صلح و آرامش زنده‌گی کنند.
رییس جمهور کرزی افزود: من یقین دارم که به خاطر رسیدن به این آرزو شما ما را همرایی می‌کنید و من با اطمینان گفته می‌توانم که به زودی افغانستان شاهد صلح و ثبات کامل خواهد بود و رییس جمهور جدید و حکومت اش حمایت شما، مردم افغانستان و من را به عنوان یک شهروند افغانستان خواهند داشت.
در این ملاقات تودیعی، سفرای امریکا، کانادا، هند، چین، تاجیکستان و سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان به نماینده‌گی از دیگران صحبت نمودند و از کار و تلاش خستگی ناپذیر رییس جمهور کرزی در راستای تقویت وحدت ملی و همچنان پیشرفت و ترقی افغانستان در عرصه مختلف ستایش به عمل آوردند.
براساس خبرنامۀ ارگ، آنان از دست‌آوردهای افغانستان تحت زعامت رییس جمهور کرزی در ۱۳ سال گذشته در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، معارف، حقوق زنان وصحت تمجید به عمل آوردند و دستآورد های مذکور را به رییس جمهور کرزی تبریک گفتند.
همچنان سفرا و اعضای کوردیپلوماتیک کشورهای خارجی مقیم افغانستان از تداوم کمک‌های کشورهای شان در راستای برقراری صلح و ثبات و بازسازی افغانستان، اطمینان دادنند.
سفیر سازمان همکاری کشورهای اسلامی ضمن این‌که از حمایت‌های دراز مدت سازمان مذکور به افغانستان اطمینان داد، خطاب به رییس‌جمهور کرزی گفت که شما افغانستان را یکپارچه و متحد نگهداشتید و تلاش‌های اخیر تان را در جهت ایجاد حکومت وحدت ملی تمجید می‌کینم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.