فردا مراسم تحلیف برگزار می‎‌شود دعوت از مقام‎های بلندپایۀ ده‎ها کشور

گزارشگر:6 میزان 1393 - ۰۵ میزان ۱۳۹۳

مسوولان حکومتی می‌گویند که برای برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور و جدید آماده‌گی‌های لازم گرفته شده است.
آن‌ها می‌گویند، تمام نماینده‌های کشورها و نهادهای که قرار است در مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید اشتراک کنند، به کابل دعوت شده‌اند.
جواد ناجی سخنگوی اداره امور ریاست جمهوری و شورای وزیران افغانستان گفت، برای برگزاری این مراسم در ارگ ریاست‌جمهوری آماده‌گی گرفته شده mnandegar-3و این مراسم به روز دوشنبه برگزار می‌شود.
او گفت: «کمیسیون برگزاری تحلیف رییس‌جمهور از ماه‌ها قبل به این‌سو جلساتی منظمی را برگزار می‌کرد. ما در مورد آماده‌گی کامل داریم و آمادۀ پذیرایی از مهمانان هستیم. در این قسمت هیچ نوع مشکل وجود ندارد و امیدوارهستیم که مراسم تحلیف رییس جمهور را به گونه احسن و پُرشکوه برگزار کنیم.»
آقای ناجی در مورد رقم مهمانان دعوت شده به این مراسم چیزی نگفت،، اما سراج‌الحق سراج معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفته است که نماینده‌های ده‌ها کشور و نهادهای بین‌المللی در مراسم تحلیف رییس جمهور اشتراک خواهند کرد.
در این حال، وزارت امور داخله افغانستان نیز از قبل اعلام کرده که بخاطر برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور اشرف غنی احمدزی تدابیر امنیتی اتخاذ شده است.
تا اکنون مشخص نشده است که رییس‌ اجرایی حکومت وحدت ملی نیز در این مراسم، سوگند خدمت به مردم خواهد خورد و یا خیر.
طی روزهای اخیر بر سر این موضوع گفت‎وگوهای دو تیم سیاسی جریان داشت. تیم اشرف غنی احمدزی می‎گوید که مراسم تحلیف رییس اجرایی در روزهای آینده برگزار خواهد شد. اما تیم داکتر عبدالله تأکید بر برگزاری همزمان مراسم تحلیف دو مقام حکومت آینده دارد. فضل‌الرحمن اوریا از سخنگویان عبدالله به رسانه‎ها گفته است که رییس اجرایی حکومت نیز روز دوشنبه مراسم تحلیف را انجام خواهد داد.
رخصتی در کابل
در این حال، دبیرخانۀ شورای وزیران طی اعلامیه‎یی گفت هاست که طبق فیصلۀ کمیسیون عالی دولتی برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور و هدایت حامد کرزی تمام ادارات دولتی، مکاتب و دانشگاه‎ها و موسسات تحصیلات عالی روز دوشنبه ۷ میزان صرف در شهر کابل به مناسبت برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید رخصت می‌باشند. همچنین والیان، ولسوال‌ها، فرماندهان امنیه ولایات و مسوولین امنیت ملی و اردوی ملی ولایات به مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب در روز دوشنبه دعوت نشده اند. بنابراین مسوولین مذکور باید مطابق سایر روزها سر وظیفه خود حاضر بوده و به اجراآت روزانه خویش بپردازند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.