چه‌گونه در اولین قرار قلب طرفِ مقابل‌مان را تسخیر کنیم؟

گزارشگر:27 میزان 1393 - ۲۶ میزان ۱۳۹۳

بخش نخست

mnandegar-3شاید این مهم‌ترین قرار زنده‌گیِ شما باشد؛ قراری که آیندۀ زنده‌گیِ شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شاید خواستگارتان قرار باشد که تا آخر عمر در کنار شما زنده‌گی کند و تمام رؤیاها و آرزوهای شما را جامۀ عمل بپوشاند. برای همین، اولین قرار با همسر آینده، مهم‌ترین قرار است. پس برای آن‌که بهترین تأثیرگذاری را در این قرار داشته باشید، نکات زیر را به خاطر بسپارید.
فردی که روبه‌روی شما نشسته است، شاید باهوش‌تر از شما باشد و به احتمال زیاد از شما باتجربه‌تر است؛ پس هیچ گاه فکر نکنید که می‌توانید او را بازی دهید یا گمراه کنید. سعی کنید صادقانه رفتار کرده و اگر هم اشتباهی از شما سر زد، به آن اعتراف کنید. داکتر «ویتیمور» می‌گوید: اگر در صحبت کردنِ خواستگارتان حواس شما پرت شده و کلام او را از دست دادید، خیلی راحت به او بگویید که برای یک لحظه حواس‌تان پرت شده است. اگر هم فکر می‌کنید حرفی که زده است نامناسب بوده یا او را رنجانده، از وی معذرت‌خواهی کنید. معذرت خواستن، شجاعت و انعطافِ شما را می‌رساند و تأثیر خوبی روی ذهن طرف مقابلِ شما می‌گذارد.

انتظار چه تأثیری بر او دارد؟
خانم‌ها در بین خودشان می‌گویند؛ اگر او چند دقیقه منتظر بماند، ارزشِ من را بیشتر حس خواهد کرد. اما این درست نیست. باور کنید که در قرار اول با همسر، هر دقیقه انتظار کشیدن می‌تواند مرگبار باشد و باعث عصبانیت و ناراحتیِ طرفِ مقابلِ شما شود و در نتیجه، زیباییِ چنین جلسه‌یی را بر هم بزند.
اگر شما بنشینید و انتظار آمدنِ طرف مقابل‌تان را بکشید، چه حسی خواهید داشت؟! قطعاً خوشحال نخواهید بود. یادتان باشد اگر دیر کنید، می‌تواند به این معنا باشد که برای طرف مقابل ارزشی قایل نیستید؛ برای همین، حسابِ همه چیز ـ از جمله ترافیک ـ را بکنیـد تا دیر به قرارتان نرسید.

خاموشش کنید
شما می‌خواهید که خواستگارتان در زمانی که مقابل شما نشسته است، دایماً مشغول چک کردنِ موبایلش باشد یا پیامک بزند و دایماً با تلیفون صحبت کند؟ اگر از این رفتار خوش تان نمی‌آید، خودتان چنین رفتاری را انجام ندهید. داکتر دایان گاتمن، روان‌شناس و متخصص علوم رفتاری در دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: «شاید همیشه این عادت را داشته باشید که تلیفون همراه‌تان را در نزدیک‌ترین جا با خودتان نگه دارید و دایماً پیامک‌ها، ای‌میل‌ها یا تماس‌های‌تان را چک کنید، اما برای اولین قرار با خواستگارتان چنین کاری بدترین کار است. خیلی راحت قبل از ورود به محل قرار، تلیفون همراه‌تان را خاموش کنید. مطمین باشید یک ساعت خاموش بودن تلیفون همراه، ضرر جبران‌ناپذیری به شما نخواهد زد.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.