شهر مزارشریف، با کمبود برق مواجه خواهد شد

- ۲۷ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3رییس شرکت برق ولایت بلخ به رسانه‌ها گفته است که در زمان پیش‌رو ممکن است شهروندان شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ با کمبود برق مصرفی روبرو شوند.
به گزارش خبرنگار جمهور از مزارشریف؛ این مقام دولتی، علت این کمبود را ازدیاد روز افزون جمعیت شهر و ثابت بودن میزان برق وارداتی در کشور عنوان نموده و از شهروندان مزار خواست تا در مصرف برق صرفه جویی نموده و از کاربرد وسایل برقی مانند بخاری و سایر لوازم برقی که نیاز به برق زیاد دارد، خودداری نمایند.
انجنیر محمد ناصر رییس شرکت برق در بلخ گفته است که در سال جاری، دولت “۱۴۰۰” میگاوات برق از کشور ازبکستان خریداری نموده که از این میان تنها “۱۰۰” میگاوات آن سهم بلخ و بقیه به کابل انتقال داده می شود.
وی افزود: برای فعلا “۱۲۰ “هزار مشترک برق در بلخ وجود دارد و این آمار هر روز در حال افزایش است.
انجنیر محمدناصر اضافه کرد: هم اکنون ۱۸ گروه کاری که هر گروه شامل ۶ – ۷ نفر هستند؛ برای خدمات برق رسانی به شهروندان مزار شریف بصورت شبانه روزی مشغول هستند و آنها با تمام توان تلاش می‌کنند تا مشکلات مردم را از این ناحیه برطرف سازند.
به گفته رییس شرکت برق مزار؛ سال گذشته سهم برق مزار ۸۰ میگاوات بود که در حال حاضر این میزان به ۱۰۰ میگاوات رسیده است.
او تاکید می‌کند که اگر کشورهای همسایه به وعده هایشان عمل کنند؛ این شهر با کمبود برق مواجه نمی‌شود؛ در غیر آن، شهروندان مزار با این مشکل روبرو خواهند شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.