درخواست پاکستان و سکوت افغانستان

گزارشگر:17 عقرب 1393 - ۱۶ عقرب ۱۳۹۳

رییس ارتش پاکستان در دیدار خود با مقامات ارشد افغانستان در کابل پیشنهاد آموزش نیروهای نظامی افغانستان را ارایه کرد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، در پی خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، حضور رییس رییس ارتش پاکستان راحیل شریف در این کشور امری مهم تلقی می‌شود و همکاری پاکستان و افغانستان پس از خروج این نیروها راه‌حلی به سمت صلح و آشتی با طالبان افغانستان است.mnandegar-3
ارتش پاکستان در پایان این سفر یک روزه در بیانیه‌یی اعلام کرد: جنرال راحیل شریف اعلام کرد طیف گسترده‌یی از نهادهای آموزشی پاکستان آماده آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هستند.
در این بیانیه تأکید شد که یک افغانستان با ثبات و آرام بهترین منفعت را به پاکستان می‌رساند و تنها راه برای اطمینان بخشی از امنیت منطقه‌یی مقابله با تروریسم به عنوان دشمن مشترک هر دو کشور است.
وزیر دفاع افغانستان، رییس ستاد مشترک ارتش و مقامات افغان، توضیحاتی را به شریف و هیات پاکستانی همراه وی درخصوص شرایط اخیر امنیتی در افغانستان ارایه کردند.
دو طرف هم‌چنین درخصوص انتقال مسوولیت امنیت به نیروهای امنیت ملی افغانستان، همکاری دوجانبه بیشتر میان افغانستان و پاکستان با تاکید ویژه بر مکانیزم هماهنگی مرزی بین دو کشور و و تبادل اطلاعات امنیتی و شفاف سازی بحث و گفت‌وگو کردند.
ارتش پاکستان همچنین تاکید کرد: مسایل مربوط به بهبود روابط نظامی دوجانبه نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت.
دولت افغانستان ظاهراً این پیشنهاد را نادیده گرفته و هیچ واکنشی در بارۀ آن نشان نداده است. این نخستین‎‌بار نیست پاکستان چنین پیشنهادی را ارایه می‌کنید.
هم‎اکنون، صدها سرباز ارتش در کشور هند مصروف فراگیری آموزش‎های نظامی هستند. پاکستان به همین دلیل چنین پیشنهادی را پیوسته به کابل ارایه می‎کنید.
افغانستان می‎هراسد سربازانی‌که برای آموزش‏‎های نظامی به پاکستان فرستاده می‎شوند، دوباره به عاملان نفوذی استخبارات پاکستان در صفوف ارتش افغانستان تبدیل نشوند و در برابر کشور و مردم‎شان قرار نگیرند! زیر هم اکنون صدها طالب از سوی مأموران استخبارات پاکستان آموزش می‏بینند و به منظور اجرای عملیات‎های هراس‎افگنانه به افغانستان فرستاده می‎شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.