دختری در سرپل، به‌خاطر حامله شدن به قتل رسید

- ۱۸ عقرب ۱۳۹۳

یک دختر جوان به‌نام گل‌بی‌بی در ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل توسط پدرش به قتل رسید.
عنایت الله حبیبی فرمانده امنیه ولسوالی گوسفندی در صحبت با خبرگزاری جمهور علت قتل این دختر را حامله شدنش در خانه پدری بدون شوهرکردن، عنوان کرد.
به گفته فرمانده ولسوالی گوسفندی، این قتل به کمک ماما و توسط پدر دختر پس از افشا شدن از قضیه حاملگی وی صورت گرفته است.mnandegar-3
اینکه این دختر چگونه حامله شده؛ هنوز معلوم نیست و پولیس پدر و مامای مقتول را بازداشت نموده و تحقیقات برای یافتن شخصی که با این دختر رابطه برقرار نموده بوده است، ادامه دارد.
قتل‌های ناموسی در جامعه افغانستان از دیر زمان معمول بوده و جزو سنت‌های پیشینه آن به شمار می‌آید. اگر زنی در یک خانواده بدون شوهر حامله شود و یا به داشتن رابطه غیرقانونی با کسی متهم شود، بدون درنگ از سوی مردان خانواده به قتل می‌رسد.
در همین حال، دریک رویداد جداگانه در ولسوالی کوهستانات این ولایت، بر اثر انفجار ماین جاسازی شده توسط مخالفان دولت، پای یک کودک ۸ ساله قطع گردیده است.
هم‌چنین سیداسدالله دانش رییس شورای ولایتی سرپل می‌گوید که ۷ تن از افراد ملکی در منطقه صفک ولسوالی کوهستانات این ولایت توسط مخالفان مسلح دولت به جرم همکاری با دولت به اسارت در آمده اند.
منطقه صفک یکی از دورافتاده‌ترین مناطق ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل می‌باشد که با ولایت‌های فاریاب و غور مرز مشترک دارد و از محروم‌ترین مناطق این ولایت به حساب می‌آید. چندی پیش در همین منطقه تعداد ۲۶۰ بکس صندوق واکسین که برای واکسین نمودن اطفال توسط کارمندان صحی ولایت فرستاده شده بود، به وسیله طالبان به آتش کشیده شده بود.
به باور طالبان واکسین نمودن اطفال دخالت در کار خدا و یک عمل شیطانی محسوب می‌شود و شفادهنده واقعی فقط خداوند است. هرکس به غیر از خدا از کسی و یا چیزی دیگر شفا بطلبد مشرک به حساب می‌آید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.