مفتی اعظم پاکستان: خـداوند طالـبان را ریـشه‌کـن کـند

گزارشگر:شنبه 29 قوس 1393 - ۲۸ قوس ۱۳۹۳

مفتی اعظم پاکستان گفت: حادثه شرم‌آور پیشاور لکه ننگی برای انسانیت است و اگر عاملان این جنایت ذره‌ای انسانیت داشتند با کشتن کودکان بی گناه ابراز وجود نمی‌کردند؛ آنها تروریست هستند و علیه اسلام وارد عمل شده‌اند.
رفیع عثمانی مفتی اعظم فرقه دیوبند پاکستان اعلام کرد: کسانی که کودکان بی‌گناه را کشته‌اند طالبان نیستند، ظالمان هستند.mnandegar-3
رفیع عثمانی در مدرسه دارالعلوم شهر کراچی بیان کرد: طالبان تروریست هستند و علیه اسلام و مسلمانان وارد عمل شده‌اند.
بیشتر علمای پاکستان از سخنان مفتی رفیع عثمانی در زمینه طالبان حمایت کرده‌اند.
بر اساس این گزارش از رفیع عثمانی در پاکستان به عنوان مفتی اعظم یاد می‌شود.
عثمانی در ادامه اظهار داشت: حادثه شرم‌آور پیشاور لکه ننگی برای انسانیت است و اگر عاملان این جنایت ذره‌ای انسانیت داشتند با کشتن کودکان بی گناه ابراز وجود نمی‌کردند با این عمل شجاعت آنها ثابت نمی‌شود بلکه چنین اعمالی نشان دهنده ترسو و بزدل بودن طالبان است.
مفتی اعظم پاکستان دعا کرد که خداوند طالبان را ریشه‌کن کند.
وی افزود: زمان آن رسیده که مردم پاکستان علیه تروریسم با هم متحد شوند و گروه‌های سیاسی و مذهبی کشور برای مبارزه جدی با شبه نظامیان به توافق برسند.
در شرایط فعلی سخنان مفتی اعظم پاکستان علیه طالبان از اهمیت زیادی برخوردار است.
با توجه به اینکه فرقه دیوبند در گذشته از حامیان معنوی طالبان بوده به نظر می‌رسد علمای صلح جوی این فرقه سعی دارند راه خود را از آنان جدا کنند.
مفتی رفیع عثمانی در گذشته بارها از طالبان حمایت کرده به همین علت مخالفت وی با شبه‌نظامیان از همیت زیادی برخوردار است.
برخی جنرال‌های ارتش پاکستان نیز بنا به دلایل نظامی همچنین پیروی از علمای مذهبی از طالبان حمایت می‌کردند و همکاری با آنها را شرط موفقیت ارتش می‌دانستند اما با توجه به حادثه پیشاور به نظر می‌رسد طالبان تمام حامیان خود را از دست داده‌اند.
کارشناسان عنوان می‌کنند طالبان با حمله به مدرسه متعلق به ارتش در پیشاور علیه خودشان دست به عملیات انتحاری زده‌اند و مقدمه نابودی خود را فراهم کرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.