چرا همیشه احساس خسته‌گی و کسالت می‌کنید؟

گزارشگر:یک شنبه 30 قوس 1393 - ۲۹ قوس ۱۳۹۳

بخش دوم

mnandegar-3افسرده‌گی
ممکن است شما به افسرده‌گی به عنوان یک اختلال احساسی و روانی نگاه کنید، اما باید بدانید افسرده‌گی می‌تواند مشکلات فیزیکیِ فراوانی ایجاد کند. خسته‌گی، سردرد و کاهش اشتها از رایج‌ترین عوارض افسرده‌گی است. اگر بیش از ۲ هفته احساس خسته‌گی، ناراحتی و بی‌حوصله‌گی کردید، حتماً با پزشک مشورت کنید؛ زیرا افسرده‌گی بیماری‌یی است که حتماً با استفاده از روش‌های درمانی صحیح و استفاده از دارو درمان می‌شود.

آپنه خواب
بعضی افراد تصور می‌کنند که خواب کافی دارند، غافل از این‌که آپنه خواب باعث اختلال در کیفیت خواب می‌‎شود؛ زیرا در اثر آپنه خواب در طول شب بارها به طور موقت تنفس‌شان قطع می‌شود و هر وقفه در تنفس برای لحظاتی فرد را از خواب بیدار می‌کند؛ اما خود فرد از آن بی‌اطلاع است؛ بنابراین ۸ ساعت را در رخت‌خواب سپری می‌کنید اما واقعاً ۸ ساعت خواب خوب ندارید. برای مقابله با این مشکل اول از همه اگر چاق هستید، وزن خود را کم کنید، سیگار را ترک کنید و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص تنفسی که مختص آپنه خواب است بخوابید، زیرا این دستگاه‌ها کمک می‌کند تا راه‌های عبور هوا حین شب باز باشد و مشکل تنفسی پیدا نکنید.

پُرکاری تیرویید
تیرویید غدۀ کوچکی در ناحیۀ گردن است که مسوول کنترل متابولیسم است. متابولیسم پروسه‌یی است که طی آن بدن سوخت را به انرژی تبدیل می‌کند. وقتی این غده فعالیت نمی‌کند، متابولیسم بسیار کند می‌شود و فرد احساس کسالت و خسته‌گی کرده و دچار افزایش وزن می‌شود. اگر با انجام آزمایش خون متوجه شدید میزان هورمون تیرویید شما کم است، با استفاده از هورمون‌های ترکیبی می‌توانید آن را به حالت طبیعی بازگردانید.

دیابت
در افراد مبتلا به دیابت، میزان زیادی از شکر خون به جای این‌که وارد سلول‌های بدن شود، در جریان خون باقی می‌ماند، در حالی که باید وارد سلول‌های بدن شده و به انرژی تبدیل شود. در نتیجه بدن حالتی پیدا می‌کند که با وجود صرف کافی مایعات، آب کمی دارد. اگر خسته‌گی بدون دلیل در شما ادامه داشت، حتماً به پزشک مراجعه کنید و آزمایش دیابت انجام دهید. برای درمان بیماری دیابت از ایجاد تغییرات در روش زنده‌گی مثل پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و ورزش آغاز کنید. روش‌های درمانی انسولین و استفاده از داروهای مخصوص نیز به پروسۀ تنظیم شکر خون کمک می‌کند.

شیفت کاری شب
کار کردن در شیفت شب می‌تواند ساعت بیالوژیکی بدن را دچار اختلالاتی کند. ممکن است زمانی که سر کار هستید و باید بیدار بمانید، احساس خسته‌گی کنید و در طول روز با مشکل خواب مواجه شوید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.