۱۵ تمرین برای تمرکز

گزارشگر:یک شنبه 7 جدی 1393 - ۰۶ جدی ۱۳۹۳

بخش دوم

mnandegar-3مترجم: نادیا زکالوند
۵ـ کنترل ماهیچه‌های بدن
دست راست‌تان را روی زانو قرار داده، انگشتان‌تان به غیر از انگشت اول را جمع کنید، به طـــوری که انگشت باز مانده به سمت جلو اشاره کند. سپس آن انگشت را به‌آرامی از جهتی به جهت دیگر تکان دهید و در همان حال تمام توجه‌تان را به نوک انگشت‌تان معطوف کنید. با این تمرین به مرور متوجه می‌شوید که به‌راحتی می‌توانید روی حرکات ماهیچه‌یی‌تان کنترل داشته و قدرت تمرکزتان را بالا ببرید و به‌راحتی افکارتان را روی چیزی که می‌خواهید، متمرکز کنید. این تمرین و تمرین‌های مشابه را جدی گرفته و با دقت انجام دهید.
۶ـ حس بویایی
با کمک حس بویایی می‌توانید قدرت تمرکزتان را افزایش دهید. وقتی پیاده‌روی می‌کنید، یا در روستایی راننده‌گی می‌کنید و از کنار باغ گلی رد می‌شوید، به بوی گل‌ها و گیاهان توجه کنید و سعی کنید انواع بوی‌ها را شناسایی کنید. سپس یکی را از آن میان انتخاب کرده و سعی کنید فقط آن بوی خاص را حس کنید. متوجه می‌شوید که بوی آن گل یا گیاه خاص شدت می‌گیرد. این کار توجه خاصی می‌طلبد و با این روش می‌توانید ذهن تان را به تمرکز داشتن روی چیزی آموزش دهید.
۷ـ جریان خون
روی زمین دراز بکشید و ماهیچه‌های‌تان را سست و رها کنید. روی ضربان قلب‌تان متمرکز شوید و به هیچ چیز دیگر توجه نکنید. فقط به این موضوع بیندیشید که این اندام فوق‌العاده چه‌گونه خون را به تمام قسمت‌های بدن می‌فرستد.
پس از کمی تمرین می‌توانید کاملاً جریان خون را در بدن‌تان احساس کنید. حتا هرگاه در نقطه‌یی از بدن‌تان احساس ضعف کردید، می‌توانید با تصور کردن، خون بیشتری به آن قسمت هدایت کنید. تردید نداشته باشید که با تمرین می‌توان به چنین قدرتی دست پیدا کرد. بنابراین مسلماً چنین فردی با این نوع توانایی می‌تواند به‌راحتی روی هر کاری که می‌خواهد، تمرکز داشته باشد.
۸ـ خواب راحت
خواب راحت در افزایش تمرکز کمک بسیاری می‌کند. می‌توانید با روش آب این کار را انجام دهید. یک پیالۀ پُر از آب روی میز اتاق خواب‌تان بگذارید و روی چوکی کنار آن بنشینید و به پیالۀ آب خیره شوید و با خود فکر کنید که آن چه‌قدر آرام است. سپس خود را تصور کنید که در وضعی بسیار آرام همانند آب درونِ پیاله قرار دارید. پس از اندکی تمرین، اعصاب‌تان آرام می‌شود و می‌توانید به خواب روید. خواب راحت و با کیفیت باعث می‌شود شما هنگام بیداری از تمرکز بالایی بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.