اگر کارتان را از دست داده‌اید، بخـــوانید

گزارشگر:یک شنبه 19 دلو 1393 - ۱۸ دلو ۱۳۹۳

بخش نخست

mnandegar-3از کاری که چند سال از عمرتان را برایش خرج کردید، بی‌کار شده‌اید؟ احساس می‌کنید هیچ کارفرمایی در هیچ گوشه‌یی از این شهر به مهارت‌های شما نیاز ندارد و تصور می‌کنید برنامه‌های مالی و کاری‌یی که برای خود چیـده بودید، هزاران سال نوری از شما دور شده‌اند؟
نمی‌گوییم این فکر و خیال‌ها منطقی و درست هستند، اما به شما حق می‌دهیم که در این شرایط سخت با احساساتِ منفی درگیر شده باشید. با این وجود، اگر هنوز هم برای موفق شدن انگیزه دارید و دوست دارید به خودِ سابق‌تان تبدیل شوید، می‌توانید از این توصیه‌ها کمک بگیرید.
با خودتان روراست باشید
به احساسات‌تان خیره شوید. در ذهن و دلِ شما چه می‌گذرد؟ ناراحتید؟ عصبانی هستید؟ نگرانید؟ شرمنده اید؟
احساسات‌تان را بدون پرده پوشی بررسی کنید. شما باید بدانید که این تغییر چه تأثیری بر روان و سـبک زنده‌گی‌تان گذاشته تا بتوانید خرابی‌های ناشی از آن را یکی یکی بازسازی کنید. شاید این از دست دادن، آن‌قدر شما را آزار داده باشد که تا چند هفته و چند ماه از پسِ شناختن احساسات واقعی‌تان برنیایید.
دست روی دست نگذارید
برای کمک گرفتن از اطرافیان‌تان آماده شوید. به هر کسی که می‌دانید می‌تواند به شما کمک کند، زنگ بزنید یا رزومۀتان را همراه با درخواستِ کمک برایش ای میل کنید. از قابلیت‌های سایت‌های کاریابی هم غافل نشوید. سایت‌های معتبر و نشریات رسمی که آگهی‌های شرکت‌های مختلف را منتشر می‌کنند، یکی از ابزارهای پیدا کردن گزینۀ مناسب برای شروع دوباره هستند.
حواس‌تان به خودتان باشد
ناامیدی ممکن است قبل از هر احساسی به شما حمله کنـد. شاید تصور کنیـد که هیچ کاری از دست تان برنمی‌آید و هیچ کس برای توانایی‌های تان ارزش قایل نیست. شاید هم احساس بی‌ثباتی و ناتوانی برای ساختن آینده، بیشتر از هر حسی شما را تحت تأثیر قرار دهد. در این شرایط هر روز و هر لحظه باید مراقب فکرهایی که از ذهن‌تان عبور می‌کند، باشـید و نگذارید احساسات منفی، از شما فردی ناتوان و مأیوس بسازد.
اگر احساس کردید هیجان‌های منفی هر روز بیشتر از قبل آزارتان می‌دهد، موضوع را با یک روان‌شناس مطرح کنید و از او برای آرام شدن کمک بگیرید. یادتان نرود که هیچ کارفرمایی دوست ندارد یک عضو ناامید را وارد کسب و کارش کند.

منبع: برترین‌ها

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.