مرگِ ۲۰ پولیس در حملۀ طالبان بر فرماندهی پولیس لوگر

گزارشگر:چهار شنبه 29 دلو 1393 - ۲۸ دلو ۱۳۹۳

در یک حمله طالبان بر فرماندهی امنیه ولایت لوگر در شرق کابل دست کم ۲۰ افسر پولیس کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. شمار مهاجمان انتحاری چهار تن بود و طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفته اند.
دین محمد درویش، سخنگوی والی لوگر گفت که چهار فرد مهاجم حوالی ظهر روز سه شنبه (۲۸ دلو/ ۱۷ فبروری) بر فرماندهی mnandegar-3امنیه حمله کردند.
به گفته درویش، یکی از این مهاجمان در دروازه ورودی یک نفر پولیس را به ضرب گلوله کشت و سپس خود را انفجار داد.
سخنگوی والی لوگر گفت که سه مهاجم انتحاری دیگر وارد ساختمان فرماندهی امنیه شدند که دو تن از آن‌ها از سوی پولیس از پای درآمدند. مهاجم چهارمی وارد طعام خانه پولیس شد و مواد انفجاری همراه خود را انفجار داد.
درویش گفت که در این حادثه برعلاوه چهار مهاجم، ۲۰ تن از منسوبین پولیس کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.
سخنگوی والی لوگر گفت که این مهاجمان یونیفورم پولیس پوشیده بودند و به این ترتیب توانستند خود را به دروازه ورودی برسانند. مسئولین امنیتی تحقیقات خود را آغاز کرده اند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در پیامی در صفحه تویتر خود مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.
همچنین صبح سه شنبه در یک حمله در شرق کابل نیز یک تن کشته شد. مقام‌ها گفتند که این حمله ناشی از یک بمب مقناطیسی در یک موتر بوده است.
در همین حال، مقام‌های افغانستان از راه اندازی یک عملیات گسترده علیه طالبان در ولایت‌های جنوبی خبر داده اند. کارشناسان گمان می‌برند که با گرم شدن آب و هوا و فرا رسیدن فصل جنگ خشونت‌ها افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.