کارتر در پایگاه قندهار: آموزش نیروهای افغان ماموریت کلیدی نظامیان امریکاست

گزارشگر:دوشنبه 4 حوت 1393 - ۰۳ حوت ۱۳۹۳

وزیر دفاع جدید امریکا تاکید کرد که آموزش نیروهای امنیتی افغان اصلی‌ترین ماموریت نظامیان امریکایی پس از ۱۳ سال جنگ در این کشور است.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، اشتون کارتر، وزیر دفاع جدید امریکا در دومین روز سفر خود به افغانستان از کابل، پایتخت، به قندهار رفت. وی در جمع ۱۰۰ سرباز امریکایی گفت که کار آنها به عنوان مشاور نظامیان افغان کلید دستیابی به اهداف امنیتی است.
mnandegar-3کارتر گفت: ما می‌خواهیم این مشاوره دایمی و پایدار باشد.
پایگاه قندهار کانون هیات مستشاران نظامی امریکا در منطقه است.
وزیر دفاع امریکا تاکید کرد که آنها می‌توانند پتانسیل و عملکرد نیروهای ارتش و پولیس افغان را بهبود بخشند. نیروهای امنیتی افغان قوی هستند و اکنون فرصت این را دارند که بر طالبان چیره شوند.
وی در این سفر گزارشی از عملیات‌های نظامیان امریکایی در قندها را به عنوان بخشی از وظیفه‌اش در جریان سفر به مناطق جنگی دریافت کرد.
پایگاه هوایی قندهار میزبان نیروهای ویژه، مستشاران نظامی، بالگردها و دیگر هوابردهای امریکایی است. براساس طرح اصلی قرار است نیروهای امریکایی طی سال جاری میلادی این پایگاه را ترک کنند اما کارتر پیشنهاد داده تاریخ بسته شدن این پایگاه و عقب نشینی نیروها مورد بازنگری قرار بگیرد. پایگاه قندهار نقطه آغاز عملیات‌های ویژه امریکا علیه القاعده و طالبان و همچنین پهپادها و هواپیماهای شناسایی بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.