عبدالله در هند: اهمکاری‌ها منجر به رشد و شکوفایی کشورهای منطقه می‌شود.

- ۲۳ حوت ۱۳۹۳

رییس ‎اجرایی حکومت وحدت ملی در سفری به هند در خصوص گسترش روابط دو کشور و مسایل مختلف منطقه‌یی با مقامات دهلی‌نو دیدار و گفت‌وگو کرد.
عبدالله عبدالله رییس‎اجرایی حکومت وحدت ملی در سفر خود به هند با حامد انصاری معاون رییس‌جمهوری این کشور در مورد گسترش روابط دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.
عبدالله که عصر روز جمعه وارد دهلی‌نو شده در دیدار با انصاری پایه‌های روابط افغانستان و هند را مستحکم دانسته و از سرمایه گذاری و کمک‌های این کشور در عرصه mnandegar-3بازسازی افغانستان ابراز امتنان کرد.
وی افزود: هند پنجمین کمک کننده بزرگ در بازسازی افغانستان است.
رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی ضمن تاکید بر همکاری‌های منطقه‌یی دو کشور اظهار داشت: این همکاری‌ها منجر به رشد و شکوفایی کشورهای منطقه می‌شود.
عبدالله عبدالله از اهدای بورسیه‌های تحصیلی هند به دانشجویان افغانستانی قدردانی کرده و تصریح کرد: بورسیه‌های تحصیلی هند، روابط دوستانه و تاریخی مردم دو کشور را گسترش داده و در راستای سرمایه‌گذاری انسانی در افغانستان کمک می‌کند.
حامد انصاری معاون رییس‌جمهور هند نیز در این دیدار بر تعهدات دولت دهلی‌نو در قبال افغانستان تأکید کرده و افزود: از گسترش و تداوم هرچه بیشتر روابط میان افغانستان و هند اطمینان دارد.
دو طرف در ادامه این دیدار در خصوص مسایل و واقع مطقه‌یی نیز به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
همچنین عبدالله دیروز در کنفرانس ۲۰۱۵ ایندیا تودی نیز با عنوان «افغانستان جدید-جنگ بی پایان و یا شروع تازه» شرکت کرده است.
در این سفر، به نظر می‎رسد داکتر عبدالله به نگرانی‎ هندی‎ها از رابطۀ افغانستان و پاکستان اطمینان بدهد.
پاکستانی ها اخیرا گفته اند که روابط افغانستان و پاکستان به طور بی‎سابقه‎یی بهبود یافته است.
پاکستان در مذاکراتش با مقام‎های افغانستان، خواستار جلوگیری از گسترش نفوذ هند بر افغانستان شده است.
همچنان، پرویز مشرف رییس جمهور پیشین این کشور، گفته بود که دولت پیشین افغانستان عامل هند بود و از همین رو ما در تلاش تضعیف حامد کرزی و دولتش بودیم. این در حالی است که حامدکرزی در سیاست خارجی اش، هیچگاه در برابر پاکستان قرار نگرفته بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.