نامـۀ سرگشـاده سـارنوالان ولایـت نیـمروز در مورد پیشتبانی از سارنوالان مرکز مبنی بر عدم اشتراک در امتحانی که قرار است از سارنوالان بکلوریا پاس گرفته شود

گزارشگر:سه شنبه 26 حوت 1393 - ۲۵ حوت ۱۳۹۳

ولایت نیمروز که در غرب افغانستان موقعیت دارد، دورترینmnandegar-3 منطقه از مرکز بوده که دارای بادهای موسمی مشهور به یکصدوبیست روزه و گرمای طاقت فرسای ۴۵ الی ۵۰ درجه می‌باشد که طبعاً در موسم تابستان زنده‌گی را برباشنده‌گان این محل دشوار می‌سازد. طی سالیان متمادی به خصوص از ابتدای دهه هشتاد تا اکنون، سارنوالان این ولایت به شمول مرکز ولایت و پنج ولسوالی دور دست، با وصف دشواری‌ها و مشکلات محیطی و امنیتی، وظایف محولۀ شان را به وجه احسن انجام داده و می‌دهند که اکثریت سارنوالان تا رتبه ۱- فوق و مافوق رتبه رسیده اند و درجه کادری نیز دارند.
آقای محمدی مشاور محترم حقوقی ریاست جمهوری طرحی را ارایه نموده اند که از سارنوالان بکلوریا پاس امتحان اخذ شود، سوال در این جاست که یک پرونده‎ها بوده، چه کسی بهتر و بیشتر از آن خواهد توانست تا از وی کار بهتر مسلکی انجام دهد و آیا چنین طرحی بی‌حرمتی به سارنوال و محیط سارنوالی نیست؟
و اگر سارنوالی که ۴۰- ۵۰ و ۶۰ سال سن دارد و هیأت موظف او را روی برنامه‌ریزی قبلی از کار برکنار نمایند چه آینده یی در قبال خواهد داشت و چه کسی مسوولیت امنیت و تامین معیشیت خانواده او را بدوش خواهد گرفت.
مایان سارنوالان ولایت نیمروز با اتفاق آرا پیشتبانی خود را از طرح مورخ ۲۷/۱۰/۱۳۹۳ رییس عمومی سارنوالی استیناف عسکری که در روزنامۀ ماندگار به چاپ رسیده، اعلام داشته و از گردهم آیی سارنوالان باتجربه مرکز که از مورخ ۲۰ حوت ۱۳۹۳ آغاز گردیده مبنی بر عدم اشتراک در امتحان مطروحه با قاطعیت حمایت می‌کنیم. مایان نظریایت آقای محمدی مشاور حقوقی مقام محترم عالی ریاست جمهوری را نسبت به اداره لوی سارنوالی و سارنوالان، مغرضانه غیر موجه و غیر مسوولانه پنداشته و آن را به سود کشور و جامعه حقوقی افغانستان نمی‌دانیم؛ زیرا آقای محمدی صلاحیت دستور چنین طرحی را نداشته و ندارد. سارنوالان مسلکی و با تجربه سرمایه معنوی کشور است.
با احترام
ځارونکی عزیزالله نورزایی
مسوول انجمن سارنوالان ولایت نیمروز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.