داکتر عبدالله: حکومت وحدت ملی شکست نخواهد خورد

گزارشگر:شنبه 8 حمل 1394 - ۰۷ حمل ۱۳۹۴

عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی می‌گوید آنانی که در انتظار سقوط حکومت وحدت ملی اند، به صورت کامل مایوس خواهند شد.
آقای عبدالله در مورد نگهداری ۹۸۰۰ سرباز امریکایی تا پایان سال جاری در افغانستان و تاثیر آن بالای امنیت کشور گفت: این نیروها به صورت کل شیوۀ حمایتی را در پیش گرفته اند و پایگاه‌های شان در قندهار و هرات فعال خواهد بود.
mnandegar-3داکتر عبدالله به صدای امریکا گفت سفر آنان به واشنگتن دست‌آوردهای خوب داشته است.
آقای عبدالله عبدالله اضافه کرد با وجودی‌که تشکیل حکومت وحدت ملی یک صفحه جدید روابط میان دوکشور را باز کرده است، اما این سفر مهم بود تا با قانون‌گذاران امریکایی و سایر مقامات برای برطرف کردن «تصویر منفی» که قبل از حکومت وحدت ملی از افغانستان بجا مانده بود، ملاقات‌ها صورت می‌گرفت.
او گفت که در زمینۀ اقتصادی تفاهم‌نامه‌یی میان وزارت مالیه افغانستان و دارایی امریکا امضا شد که براساس آن واشنگتن پنجصد میلیون دالر کمک تشویقی به افغانستان کمک کرد.
رییس اجراییه افغانستان می‌گوید افغانستان تاکنون در عرصه امنیتی، اقتصادی، و انکشافی از حمایت ایالات متحده برخوردار است. افغانستان به مرحله خود کفایی نرسیده و متکی به کمک‌های بین‌المللی و ایالات متحده در راس کشورهای کمک دهنده قرار دارد.
او گفت که امیدواری ما این است که حکومت وحدت ملی در ظرف ده سال آینده به اتکا در عرصه امنیتی و اقتصادی سوق بدهند.
آقای عبدالله عبدالله در مورد تشکیل حکومت وحدت ملی گفت: حکومت وحدت ملی نظر به ضرورت افغانستان به میان آمد و دلیلی برای ناکام شدن حکومت وحدت ملی وجود ندارد. با آنکه بحث‌هایی وجود دارد و در سطح هر حکومت داری وجود دارد. آقای عبدالله عبدالله مشخصاً گفت کسانی که در انتظار سقوط حکومت وحدت ملی استند، باید بگویم که انشالله به صورت کامل مایوس خواهند شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.