نماینده‎گان خوست: والی خوست در حملۀ انتحاری پنجشنبه دست دارد

گزارشگر:شنبه 15 حمل 1394 - ۱۴ حمل ۱۳۹۴

شماری از معترضان در ولایت خوست عبدالجبار نعیمی سرپرست این ولایت را متهم به دست داشتن در انفجار انتحاری روز پنجشنبه کرده و خواستار محاکمه او شده‎اند.
در انفجار روز پنجشنبه (۱۳ حمل) دست کم ۱۸ تن کشته و ۶۴ نفر دیگر زخمی شدند. قرار بود در محل انفجار در نزدیک خانه آقای نعیمی، شماری از مخالفان او راهپیمایی اعتراضی علیه او برگزار کنند.
دیروز همزمان با برگزاری مراسمmnandegar-3 تشییع جنازه قربانیان این انفجار انتحاری، تظاهرات اعتراضی در خوست برپا شد و برخی از معترضان از جمله شماری از نماینده‌گان خوست در مجلس نماینده‌گان و شورای ولایتی این ولایت گفتند که آقای نعیمی و دوستان او «عامل» این رویداد هستند و باید محاکمه شوند.
کمال ناصر اصولی، عضو مجلس نمایندگان گفته: «ما عبدالجبار نعیمی و دوستان او را عامل رویداد دیروز می‌دانیم که در آن شماری از مردم در اثر شلیک گلوله محافظان او، شهید شدند.»
آقای اصولی از محمد اشرف غنی، رییس جمهوری خواست که دیگر آقای نعیمی را به خوست نفرستد. آقای نعیمی در حال حاضر در کابل به سرمی‌برد. آقای اصولی هشدار داد اگر رییس جمهوری او را به خوست بفرستد، «هر رویدادی که رخ بدهد مسئولیت آن به عهده رئیس جمهوری خواهد بود.»
همچنین قمرعلی لکنوال عضو شورای ولایتی خوست گفته تا زمانی که سرپرست ولایت خوست و همکارانش برکنار و به دادگاه کشانده نشده‌اند، مردم به تظاهرات ادامه خواهند داد. او افزود: «ما خواهان تحقیقات وسیع و مجازات عاملان این رویداد هستیم.»
اما آقای نعیمی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی اتهام‌های مطرح شده علیه خود را «کودکانه و نابجا» دانست و گفت که در زمان وقوع انفجار در کابل حضور داشته و هیچ دلیلی وجود ندارد که او در آن دست داشته باشد.
سرپرست ولایت خوست برعکس گفت که معترضان در راهپیمایی پنجشنبه «مسلح بودند و با خود سلاح‌های سنگین آورده بودند و بعضی مناطق را در تصرف خود داشتند. نمی گذاشتند که ارگانهای امنیتی دخیل باشند.»
او معترضان را متهم کرد که در زمان برگزاری راهپیمایی به نهادهای امنیتی مراجعه نکردند و «هیچ نوع همکاری» با نیروهای امنیتی نکردند. آقای نعیمی اضافه کرد که در چنین حالتی «دشمن کارش را می‌کند».
دیروز بخش‌هایی از مناطق تجاری شهر خوست به درخواست بزرگان قومی به حالت تعطیل درآمد و در برخی از مسجدهای این شهر مراسم فاتحه و دعاخوانی برای قربانیان انفجار انتحاری دیروز برگزار شد.
شماری از زخمیان انفجار انتحاری خوست به کابل منتقل شده و به گزارش دفتر ریاست جمهوری، اشرف غنی رئیس جمهوری کشور دیروز به دیدار آنها رفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.