روزهای خونین افغانستان- انفجارهای جلال‎آباد ۳۴ کشته و ۱۰۸ زخمی برجا گذاشت

گزارشگر:یک شنبه 30 حمل 1394 - ۲۹ حمل ۱۳۹۴

یک فرد انتحاری در شهر جلال آباد حد اقل ۳۴ نفر را با خود به کام مرگ کشاند. سخنگوی والی این ولایت گفته است که حد اقل ۱۰۸ نفر دیگر در نتیجه این حمله مجروح شده اند.
گفته شده است که فرد انتحاری در نزدیکی ساختمان نمایندگی یک بانک، مواد منفجره‌اش را انفجار داده است. به قول مقامات پولیس این ولایت، در mnandegar-3جریان انفجار شمار زیادی از ماموران دولتی برای گرفتن معاشات شان به این بانک مراجعه کرده بودند. طالبان دست داشتن در این حمله را با نشر اعلامیه رسمی رد کرده و آنرا محکوم کرده است. اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان گفته است که گروه تروریستی «دولت اسلام» مسوولیت حمله انتحاری در جلال آباد را بر دوش گرفته است. اشرف غنی، در بدخشان گفته است: «چه کسی مسوولیت حمله وحشتناک در ننگرهار را بردوش گرفت؟ طالبان مسوولیت را بر عهده نگرفتند؛ «داعش» مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است».
فردی‌که خود را سخنگوی گروه «دولت اسلامی» معرفی کرده در تماس با خبرگزاری فرانسه مسوولیت این حمله را بردوش گرفت. این ادعا تاکنون از سوی منبع دیگری تایید نشده است.
در روزهای پسین حملات تروریستان بر غیرنظامیان و نظامیان به شدت افزایش یافته است.
اخیراً در ولایت بدخشان، نزدیک به ۳۵ تن از نیروهای امنیتی از سوی گروه‎ طالبان کشته شدند و شماری هم در اسارت این گروه به سر می‌برند.
در ولایت‏های شمالی فاریاب و جوزجان وضعیت امنیتی وخیم گزارش داده شده است.
برخی از رهبران جهادی اعلام کرده اند که در جریان تابستان امسال حملات مخالفان مسلح دولت بیشتر از پیش افزایش خواهد یافت.

اردو و پولیس افغانستان از آغاز سال روان میلادی مسوولیت امنیتی کشور را به تنهایی به عهده دارند. ماموریت جنگی نیرو های بین المللی به رهبری ناتو بعد از ۱۳ سال با آغاز سال روان میلادی به پایان رسید. در ماموریت بعدی تحت نام «حمایت قاطع» حدود ۱۲ هزار سرباز از ۴۰ کشور جهان از جمله ۸۵۰ سرباز آلمانی با آموزش و مشوره دهی نیروهای امنیتی افغان را حمایت می‌کنند. بیشترین سهم را در این ماموریت ایالات متحده امریکا با بالاترین رقم سربازان اش دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.