کشته‌‌شدن ۳ عامل انتحاری و ۹ عضو طالبان

- ۱۵ میزان ۱۳۹۱

مقام‌های افغان از کشته شدن سه بمب‌گذار انتحاری، پنج بمب‌گذار کنار جاده‌یی و چهار طالبان و نیز دستگیری یکی از رهبران محلی طالبان خبر دادند.
وزارت داخله با انتشار اطلاعیه‌یی گفته است که بمب‌گذاران انتحاری بامداد روز شنبه در ولسوالی «جغتوی» ولایت میدان وردک در درگیری با پولیس کشته شدند.
براساس این اعلامیه، پولیس پنج فرد مظنون دیگر را در این درگیری بازداشت کرده است. وزارت داخله گفته است که این افراد چند کمربند انتحاری، بمب و سلاح با خود داشته‌اند.
در این حال، جاوید فیصل، سخنگوی والی قندهار روز گذشته گفت که پنج بمب‌گذار دیگر جمعه شب قصد داشتند که در ولسوالی «پنجوایی» در کنار جاده بمب کار بگذارند، هدف حمله قرار داد.
به گفته فیصل، این افراد هنگام بمب‌گذاری به وسیله دوربین‌های امنیتی شناسایی شدند و بعد هدف حمله هوایی نیروهای ناتو قرار گرفتند.
سخنگوی والی قندهار افزود که اجساد این پنج بمب‌گذار به همراه پنج بمب و چند قبضه تفنگ و وسایل ارتباطی آنها در محل بمب‌گذاری بجا مانده است.
بمبگذاری کنار جاده‌یی یکی از کارهای معمول گروه‌های شبه‌نظامی و از جمله طالبان است.
هر چند این گروه‌ها می‌گویند که هدف این بمب‌گذاری‌ها کاروان‌های نظامیان خارجی و داخلی هستند، اما در موارد زیادی گزارش شده که غیرنظامیان هم قربانی شده‌اند.
سخنگوی والی قندهار همچنین گفت چهار شبه‌نظامی دیگر گروه طالبان در درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی در ولسوالی «معروف» ولایت قندهار کشته شدند.
فیصل افزود که یکی از این چهار تن از فرماندهان گروه طالبان بوده است.
ولایت قندهاراز مناطق ناآرامی است که طالبان در آن نفوذ دارند و هر از گاهی دست به اقدامات مسلحانه می‌زنند.
از سوی دیگر نیروهای ائتلاف ناتو در بیانیه‌یی اعلام کردند، نیروهای افغان به کمک نیروهای ائتلاف ناتو موفق شدند طی دو روز عملیات در سراسر افغانستان دو تن از رهبران محلی طالبان را دستگیر کرده و ده‌ها تن دیگر را از پای در آوردند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، در بیانیه ناتو آمده است: در جدیدترین عملیات مشترک نیروهای ناتو و نیروهای امنیتی افغان علیه شبه‌نظامیان طالبان دو تن از رهبران این شبه‌نظامیان که در ولایت هلمند واقع در جنوب افغانستان مخفی شده بودند، دستگیر شدند.
در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین ده‌‌ها تن دیگر از این شبه‌نظامیان در این عملیات مشترک که طی دو روز گذشته در سراسر افغانستان صورت گرفت، کشته شدند. نیروهای ویژه پولیس افغانستان به همراه نیروهای ائتلاف موفق شدند روز پنج‌شنبه «محمد خان» را در حمله‌‌یی در ولسوالی «نادعلی» در ولایت هلمند دستگیر کنند.
همچنین رهبر دیگری از شبه‌نظامیان محلی طالبان در منطقه «نوزاد» در همین ولایت توسط نیروهای افغان و ناتو دستگیر شد.
در گزارش نیروهای ائتلاف ناتو همچنین آمده است در جریان این عملیات دو روزه به هیچ یک از نیروهای افغان، نیروهای ناتو و غیر نظامیان افغان آسیبی وارد نشده است.
در بیانیه مشترک نیروهای ناتو و افغان نیز همچنین آمده است که ماموران موفق شدند چند قبضه سلاح و مهمات، خمپاره‌انداز و مین، بمب از راه دور و راکت‌‌انداز از محل اختفای شبه‌نظامیان افغان کشف و ضبط کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.