فرمانده نیروی زمینی ارتش: علت ناامنی‌های شمال ضعف نیروهای محلی است

- ۲۰ ثور ۱۳۹۴

فرمانده نیروی زمینی ارتش افغانستان علت اصلی ناامنی‌های شمال کشور را ضعف نیروهای نظامی و امنیتی محلی در واکنش به حملات مخالفان مسلح اعلام کرد.
جنرال مراد علی مراد فرمانده نیروی زمینی ارتش افغانستان با حضور در نشست خبری که در مورد وضعیت امنیتی کشور برگزار mnandegar-3شد اعلام کرد: علت اصلی ناآرامی‌های شمال افغانستان و خصوصا ولایت قندوز ضعف نیروهای نظامی و امنیتی در این ولایت است.
در این نشست خبری که در قرارگاهی مربوط به وزارت دفاع برگزار شد، وی اظهار داشت که حملات بهاری طالبان مسلح مدتی است که با عنوان عزم در سراسر افغانستان آغاز شده اما چند عملیات بزرگ نیز از سوی نیروهای نظامی امنیتی نیز در برابر این گروه کلید خورده است.
مراد افزود: وزارت دفاع افغانستان عملیات‌های بدر در جنوب، شاهین ۱۸ در قندوز و شاهین ۲۲ در بدخشان را در تقابل با حملات گسترده طالبان آغاز کرده است.
فرمانده نیروهای زمینی وزارت دفاع افغانستان اظهار داشت که در جریان درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح، بیش از ۳۰ تن مواد منفجره به دست نیروهای امنیتی افتاده که این موضوع تعهد سربازان افغان را در قبال مردم این کشور نشان می‌دهد.
مراد علی مراد خاطرنشان ساخت: با مرکز رهبری و پایگاه طالبان در شهرستان ناوه (در جنوب ولایت غزنی و هم مرز با پاکستان)، بیش از ۵ میلیون دالر به مخالفان مسلح خسارات مالی وارد شده است.
وی با اشاره به عملیات‌های سرنوشت ساز ارتش افغانستان در ولایت‌های بدخشان، قندوز و غزنی، آغاز درگیری‌های ولایت فراه را نیز همزمان با حملات بهاری طالبان مسلح دانست.
فرمانده نیروهای زمینی ارتش افغانستان تصریح کرد: با اینکه نیروهای امنیتی افغان پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، اما کاشت مین و بمب‌گذاری بیشترین شکل حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی این کشور بوده است.
مراد گفت: علت اصلی ناامنی‌ها در شمال افغانستان و خصوصاً ولایت قندوز، ضعف نیروهای محلی در واکنش به حملات طالبان و مخالفان مسلح است اما با این حال جنگ ادامه دارد.
وی تأکید کرد: عملیات شاهین ۲۲ در بدخشان با مشورت مقامات و علمای محلی این ولایت آغاز شد و آن‌ها نیز حمایت خود را از این موضوع اعلام کردند.
به عقیده مراد دلیل اصلی که غیرنظامیان در ولایت‌های بدخشان و قندوز تلفات جانی نداشته‌اند همکاری آن‌ها با نیروهای نظامی و امنیتی بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.