چه‌گونه مرد محبوب‌مان را برای ازدواج راضی کنیم؟ (ویــژۀ بـــانـــوان)

- ۲۲ ثور ۱۳۹۴

چهار شنبه ۲۳ ثور ۱۳۹۴

 

بخش سوم و پایانی

mnandegar-3دوست مشترک‌تان را واسطه کنید
برای دانستن این‌که آیا او هم علاقه‌یی به ازدواج با شما دارد یا خیر، می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. دوست صمیمیِ او یا دوست مشترک‌تان می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند. اما یادتان نرود که این واسطه باید بی‌طرف باشد و نسبت به ازدواج شما هم نظری مثبت داشته باشد. پرسش و صحبت در مورد ازدواج یا سؤال کردن در این مورد که آیا برای آینده تصمیمی داری یا نه، از مسوولیت‌های این واسطه است. برایش توضیح دهید که در این گفت‌وگو، نباید اشارۀ مستقیمی به شما داشته باشد.
ریشۀ ترس‌هایش را پیدا کنید
شاید او واقعاً به شما علاقه دارد و تنها به دلیل ترسش از ازدواج، توان برداشتن گامِ آخر را ندارد. برای مطمین شدن از این موضوع، بهتر است واژه‌هایی که به زبان می‌آورد را زیر ذره‌بین بگذارید. کسی که می‌گوید «من اهل ازدواج نیستم اما چون تو را دوست دارم حاضرم برای همیشه با تو بمانم!» یا فرد مسوولیت‌پذیری نیست یا ترس‌هایی برای ازدواج دارد. اگر مورد اول مصداق داشته باشد، شما به ساده‌گی نمی‌توانید او را به سمت یک زنده‌گی موفق هدایت کنید. کسی که توان پذیرفتن مسوولیت را ندارد، حتا اگر با اصرار شما به خانۀ مشترک وارد شود، نمی‌تواند زمینۀ یک زنده‌گی موفق و آرام را فراهم کند. پس گمان نکنید که همۀ ماجرا به نشستن پای سفرۀ نکاح ختم می‌شود. زنده‌گی با یک فرد بی‌مسوولیت، از انتظار برای به دست آوردن او هم زجرآورتر است.
خیال‌بافی نکنید
اگر مردی که دوستش دارید تأکید می‌کند که با وجود دوست داشتنِ شما قصد ازدواج ندارد، ماندن و منتظر شدن ریسکِ بزرگی خواهد بود. به جای نادیده گرفتنِ نشانه‌ها و امید بستنِ بی‌دلیل، تکلیف‌تان را با او مشخص کنید. اگر او از دادن جوابِ صریح به شما طفره می‌رود، بیشتر مراقب باشید! شاید پای یک بازی در میان است و این فرد تنها می‌خواهد زمانِ بیشتری را در کنار شما صرف کند. برخی از مردها نه حاضر به پذیرفتن مسوولیتِ ازدواج هستند و نه حاضرند از طرف مقابل جدا شوند.
باج ندهید
گمان نکنید اگر یک‌تنه بار رابطه را به دوش بکشید و به او اطمینان دهید که همۀ سختی‌ها را تحمل می‌کنید، ماجرا تغییر می‌کند. دیدن ضعف و اصرارهای شما، می‌تواند دلیلِ دیگری برای عقب‌نشینی او باشد. پس مواضع‌تان را شفاف بیان کنید و به او بگویید که در چه شرایطی حاضر به ازدواج هستید. گمان نکنیـد که برداشتن مرزها و حریم‌های یک رابطه یا فداکاری بیش از حد، مشکل شما را حل می‌کند.

منبع: پرشین‌پرشیا

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.