مراقبت از عشق؛ دشـوارتر از عاشـق شـدن!

- ۲۸ ثور ۱۳۹۴

سه شنبه ۲۹ ثور ۱۳۹۴

 

mnandegar-3بخش نخست

نمی‌خواهیم رؤیا ببافیم. ما هم می‌دانیم که بعد از گذشتِ چند سال از زنده‌گی مشترک شما، خیلی چیزها مثل روز اول نمی‌ماند. روزهای اول عاشق شدن، هیچ کاری برای‌تان سخت نیست. لبخند زدن، بخشیدن، فداکاری یا هر روز عاشق‌تر شدن در آن روزها از هر کاری آسان‌تر است، اما هر سال که از ازدواج‌تان می‌گذرد، ساده‌گیِ این اتفاقات هم کمتر می‌شود. با این وجود، شما می‌توانید بعد از گذشت سال‌ها از زنده‌گی مشترک‌تان، بازهم آرام و عاشق بمانید. کافی است با چند راه سادۀ تزریقِ انرژی به زنده‌گی مشترک‌تان آشنا شوید و با کمک این میان‌بُرها، غباری که در این سال‌ها روی زنده‌گی‌تان نشسته را پاک کنید.
به یک ریسمان چنگ بزنید
حرف ما نیست، محققان می‌گویند زوج‌هایی که پایه‌های اعتقادی‌شان محکم‌تر است، از زنده‌گی‌شان راضی‌ترند و به هم متعهدترند. در کل، زوج‌های مذهبی زنده‌گیِ مستحکم‌تری دارند و آرامش بیشتری در خانۀشان حاکم است. اما پیدا کردن معنایی برای زنده‌گی، تنها به عشق میان‌تان کمک نمی‌کند. وقتی شما می‌دانید در کجای این دنیا قرار دارید و از آن چه می‌خواهید، با اطمینان بیشتری قدم برمی‌دارید و به جای ناامید شدن، برای جبران شکست‌های‌تان تلاش می‌کنید. پس بهتر است به دنبال راهی بگردید که به زنده‌گی‌تان معنا می‌دهد.
پازل درست کنید
بازی‌های دو نفره، بیشتر از آن‌چه فکرش را می‌کنید، می‌تواند شما را به هم نزدیک کند. محققان می‌گویند زوج‌هایی که با هم بازی می‌کنند، از هم دل نمی‌کنند. از نظر آن‌ها دوام زنده‌گی کسانی که برای چند ساعت هم که شده از دنیای جدی و عبوسِ بزرگ‌تر ها فاصله می‌گیرند و کمی با هم کودکی و تفریح می‌کنند، بیشتر است. اگر نمی‌خواهید کار عشق‌تان تمام شود، همین امروز پازل، راکت بدمینتون، شطرنج و چند وسیلۀ بازی دو نفره دیگر بخرید و با هم رقابت کنید. وقت نداشتن را بهانه نکنید. شما می‌توانید هر هفته تنها چند ساعت برای این بازی‌ها وقت بگذارید و با خنده‌ها و عصبانیت‌ها و اضطراب‌هایی که وقت بردوباخت سراغ‌تان می‌آید، به زنده‌گی‌تان جان بدهید. حالا که انگیزۀ بازی کردن را پیدا کرده‌اید، می‌توانید گاهی سراغ بازی‌هایی بروید که کمی جسم‌تان را هم به حرکت وا می‌دارد و به سلامت بدن‌تان هم کمک می‌کند.
تکنالوژی لعنتی را رها کنید
تکنالوژی این روزها فرصت با هم بودن را از ما گرفته و دیدن‌های حقیقی‌مان را هم مجازی کرده است. در مهمانی آدم‌ها به جای گپ زدن با هم، تبلت یا تلیفون همراه‌شان را دست می‌گیرند و با کسانی که در آن جمع نیستند، گفت‌وگو می‌کنند. موبایل‌ها و تبلت‌ها حتا نمی‌گذارند آرام و بی‌دغدغه غذای‌تان را بخورید و به سفرۀ شما هم وارد می‌شوند.

منـبع: برترین‌ها

 

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.